گوناگون

موسسه عالی طب انتقال خون از طرح های پژوهشی حمایت می کند

81230130 5810701

به گزارش ایرنا از سازمان انتقال خون، قائم مقام موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون با بیان این مطلب افزود: امروزه طرح های تحقیقاتی و پژوهشی بسیاری در زمینه طب انتقال خون و موضوعات مرتبط با آن وجود دارد و اگر بنا باشد بر مبنای اطلاعات موجود، تصمیم های مدیریتی اتخاذ شود، لازم است، تمامی پژوهش های اصیلی که موجود است، مورد مطالعه و بررسی قرار گرفته و سطح بالاتری از نتایج برای استفاده ارائه شود.

«مهتاب مقصودلو» از مزایای این شیوه پژوهشی، به کم هزینه بودن و قابلیت تعمیم بیشتر آن برای تصمیم گیری های اجرایی اشاره کرد و گفت: بسیاری از کشورهای دنیا تحقیقات خود را به این سمت سوق داده اند و می توان گفت ایران حداقل 10 سال دیرتر از کشورهای پیشرفته دنیا اقدام به ترویج این روش پژوهشی کرده است.

وی ادامه داد: در افزایش مشارکت بانوان در اهدای خون در کشورهای گوناگون تجربیات و پژوهش هایی وجود دارد که می توان با تجزیه و تحلیل مجموعه آنها به نتایجی رسید و از آن بهره برد.

به گفته مقصودلو، این نوع مطالعات می تواند در زمینه مداخلات منجر به کاهش عفونت های باکتریایی، لزوم انجام آزمایش نوکلئیک اسید «ان ای تی» – NAT – برای خون های اهدایی (آزمایشی که با بررسی «دی ان ای» ویروس عفونت های قابل انتقال از طریق خون، عوامل بیماری زا را شناسایی می کند) انجام گیرد.

وی از تمامی همکاران علاقه مند در ستاد مرکزی و اداره های کل انتقال خون و همچنین دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز تحقیقاتی کشور دعوت کرد تا در زمینه تولید محتوا بمنظور بهره برداری پزشکان تجویز کننده خون، پرستاران و کارکنان آزمایشگاهی با موسسه عالی طب انتقال خون همکاری کنند.

مقصودلو تصریح کرد، فهرست اولویت های پژوهشی سازمان انتقال خون از طریق سایت www.ibto.ir در دسترس است.

اجتمام(1) ** 9022 ** 1071

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا