گوناگون

مومن واقعی هرگز به دنیای زودگذر وابسته نمی‌شود/ فرهنگ زیربنای امور است

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام عبدالله مقدسیان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه امروز ملایر ضمن سفارش مردم به تقوای الهی اظهار داشت: تقوی الهی انسان را از لغزش ها دور می کند.

وی با بیان اینکه کسی که از لغزشها دور شود به منزلگاه سعادت خواهد رسید،با اشاره به ایام رجبیه اظهار داشت: همه شب‌ها و روزهای این ماه پر از برکت بوده و مومنان باید از لحظه به لحظه این ماه برای نزدیکتر شدن به خدا و بخشش گناهان استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان این که مومنان واقعی هرگز به دنیای زودگذر وابسته نمی شوند، افزود: دنیا منزلگاهی چند روزه بیشتر نیست و اگر کسی ارزش را در این دنیا بداند به سعادت و خوشبختی نخواهد رسید.

وی با اشاره به فرمایش مولا علی (ع) گفت: ایشان  می فرماید من برای خلافت نیامده ام بلکه برای دادرسی به مظلوم و مقابله با ظالمان  آمده ام.

وی با استناد به این فرمایش افزود: کسانی که در این دنیا همه چیز را پست و مقام می دانند به سعادت نمی رسند

حجت الاسلام عبد الله مقدسیان ابراز داشت: هدف مدیران و مسئولان از پست و مقام باید خدمت به مردم به ویژه اقشار ضعیف و مستضعف جامعه باشد.

حجت الاسلام مقدسیان در ادامه به 12 اردیبهشت ماه و هفته معلم اشاره کرد و گفت: این روز که همزمان با شهادت شهید مطهری است روزی بزرگ برای معلمان است.

وی با اشاره به شخصیت استاد شهید مرتضی مطهری با بیان اینکه خون شهید مطهری تداوم بخش نهضت مقدسش شد گفت: معلمان باید برای نسل جوان و تربیت آنها تلاش کنند و باید اول خود را تهذیب کرده و سپس به دیگران اموزش معارف و فرهنگ اسلامی را داشته باشند.

وی در ادامه به روز عقیدتی سپاه اشاره کرد و گفت: در این زمینه سپاه با برنامه های عقیدتی خدمت زیادی را در راستای برنامه های فرهنگی، احکام و آموزشهای قرآنی در بین بسیجیان داشته است.

حجت الاسلام مقدسیان در ادامه با گرامیداشت هفته کار و کارگر، کارگران را قشر شریف جامعه عنوان کرد و گفت: کار کردن بسیار با ارزش است و کسی که کار کند هرگز دست نیاز به سوی دیگران  دراز نخواهد کرد.

وی با تاکید به مسئولان بر پیگیری مشکلات معیشتی کارگران تاکید کرد و ابراز داشت: کارگران چرخ های اقتصاد و تولید کشور را می چرخانند و باید مانند سایرین از همه امکانات جامعه به طور عادلانه بهره مند شوند.

مقدسیان در ادامه به 17 اردیبهشت ماه روز بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی از همکان سال های اول انقلاب در نقاط مختلف کشور خدمات بسیار ارزنده را داشته است و امروز نیز ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به شعار  امسال مقام معظم رهبری افزود: مهمترین قسمت این شعار توجه به فرهنگ به عنوان زیر بنای سایر امور است.

وی با اشاره به ورود فرهنگ غرب در بسیاری از لایه های جامعه افزود: امسال باید با عزمی جهادی در مقابل فرهنگ بیگانه بایستیم و فرهنگ ناب اسلامی را احیا کنیم.

وی معضل بدحجابی  را از عوامل نفوذ فرهنگ غرب در کشورمان برشمرد و خواستار مقابله بیا این معضل توسط مسئولان فرهنگی کشور شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا