گوناگون

میزان تولید ماهی در استان اردبیل افزایش می یابد

81159015 5686258

میرآرمان واعظی روز شنبه در جلسه بررسی وضعیت پروژه های آبزی پروری خلخال افزود:پارسال بیش از پنج هزار تن انواع ماهی در مزارع و استخرهای پرورش ماهی استان تولید و به بازار عرضه شد.

وی گفت: با افزایش تعداد استخرها و مزارع پرورش ماهی استان از 356 واحد به 400 واحد تا پایان امسال پیش بینی می شود میزان تولید ماهی در استان تا پایان امسال به هفت هزار و 500 تن برسد.

وی افزود: شهرستان خلخال از لحاظ ظرفیت های لازم برای پرورش انواع ماهیان سردآبی و گرمابی دومین قطب آبزی پروری استان پس از مشگین شهر است.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از پروژه های پرورش ماهی پایاب سد یامچی اردبیل ، مجتمع آبزی پروری چم منامن خلخال و دو استخر بزرگ پرورش ماهیان سردآبی در دو منطقه استان در سال آینده چهار هزار تن به مجموع تولید ماهی این استان افزوده خواهد شد.

وی گفت: هم اکنون سرانه مصرف ماهی در استان هفت دهم کیلوگرم به ازای هر نفر در ماه بوده و از این لحاظ استان اردبیل رتبه سوم مصرف ماهی را در بین استان های غیر ساحلی کشور به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط 317 تن در سال در 19 مزرعه و استخر پرورش ماهی شهرستان خلخال ماهی تولید می شود افزود: با بهره برداری از طرح های آبزی پروری این شهرستان این میزان به 400 تن تا پایان سال جاری افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه نسبت به همکاری با متقاضیان اجرای طرح هایی آبزی پروری در این شهرستان اعلام آمادگی کرد.

مهدی احمدی افزود: برای ایجاد زیرساخت های آبزی پروری در مناطق مختلف این شهرستان و تامین اعتبار لازم برای تکمیل و بهره برداری از مجتمع آبزی پروری چم منامن و بزرگترین مجتمع پرورش ماهیان گرم آبی استان در خلخال تلاش می شود.

شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 112 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

7119/594/530

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا