Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریمحيط زيست

میزان حجم آب به نسبت حجم زمین چقدر است ؟

میزان حجم آب به نسبت حجم زمین چقدر است ؟  این سوالی است که پاسخ آن در قبال این که حدود ۷۱ درصد از سطح زمین را آب پوشانده است بسیار نگران کننده و قابل تامل است. چرا که در قیاس این دو نسبت – حجم آب و زمین – کل آب زمین می تواند در اثر یک اتفاق به کلی از بین برود. در ادامه با میهن پست همراه شوید.

حجم آب در کره زمین از دیدگاه علمی حجم نسبتا ثابتی دارد که برآورد می‌شود این حجم چیزی معادل ۴۸۶ میلیارد کیلومتر مکعب باشد. که به نسبت حجم زمین – ۱٫۰۸۳۲۱×۱۰۱۲ km۳ – یعنی( ۱٬۰۸۳٬۲۰۶٬۹۱۶٬۸۴۶ کیلومتر مربع ) بسیار ناچیز است. موضوعی که این روزها مورد توجه ناسا قرار گرفته با انتشار تصویری که مشاهده می کنید توضیح داده است که اگر همه‌ آب‌های روی زمین را به صورت کره در یک جا جمع کنیم این کره آبی میتواند شعاعی با ۷۰۰ کیلومتر و فقط نصف شعاع ماه را در حالی تشکیل دهد که از قمر زحل یعنی «رئا» کمی بزرگتر خواهد بود. رئا مثل بسیاری دیگر از قمرهای منظومه‌ شمسی به صورت عمده از یخ آب تشکیل شده است.

اگر چه تا به حال نگاه بیشتر مردم دنیا به میزان آب های موجود در کره زمین و وسعت اقیانوس ها و قیاس نسبت آب به خشکی – خوشبینانه – بوده است اما قبول این واقعیت که میزان حجم آب در زمین به نسبت حجم گسترده زمین چقدر می تواند ناچیز باشد هر فرد متفکری را به نگرانی وا خواهد داشت.

منبع   water

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا