گوناگون

نارساییهای آسیب دیدگان بحران برف در اولویت باشد

به گزارش خبرنگار مهر،  یاسر گلیج عصر چهارشنبه در جلسه شورای اداری تنکابن، اظهار داشت: با توجه به اینکه اکثر خسارت دیدگان برف از اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه محسوب می شوند لذا موضوع استمهال وامهای بانکی توسط بانکهای عامل می تواند مرهمی جهت تسکین آلام آسیب دیدگان باشد.

وی گفت: پافشاری رؤسای برخی از بانکهای عامل نسبت به ضرورت اجرای قانون دو ضامن معتبر بازاری و کارمند موجب دلشکستگی وآزردگی خاطر دوچندان آسیب دیدگان برف شده است و متأسفانه مدیران برخی از بانکها به جای ایستادگی در برابر متخلفانی با دیر کرد وامهای کلان میلیاردی، یا عدم تبعیض و تفاوت قائل شدن میان مشتریان، تمام قد سعی در اجرای بی چون وچرای قانون برای متقاضیان وامهای ضروری درمان و ترمیم خسارات برف می کنند.

وی گفت: اجرا و برخورد قاطع با ناقضان حرمت قانون وظیفه هر شخص و بویژه مسئولان است، ولی در برخی مواقع  همچون در پرداخت وامهای ضروری خسارت دیدگان برف و یا در نظر گرفتن مهلت جهت بازپرداخت وام و یا کسر جریمه های دیرکرد اقساط وامهای بانکی، خسارت دیدگان وبویژه کشاورزانی که محصولاتشان زیر برف از بین رفته است می توان تا مرز عبور از قانون ؛به سمت منافع نیازمندان مسیر های قانونی را تغییر داد.

هژیر جوادی رئیس شرکت گاز شهرستان تنکابن نیز با اطهار ناراحتی وهمدردی با مشترکین شبکه گاز خانگی شهرستان تنکابن که با افزایش بهای گازمصرفی گفت: هر روزه حجم بسیاری از هموطنان و همشهریان عزیزمان از اقصی و نقاط مناطق شهری وروستای با در دست داشتن قبوض گاز مصرفی خود در ساختمان مرکزی شرکت گاز شهرستان حاضر شده و بنده و دیگر پرسنل را مسئول افزایش ناگهانی مبالغ گاز مصرفی خود معرفی می کنند.

وی افزود: بنده از یک سو این عزیزان را نسبت به اظهار گله وشکایاتشان محق می دانم و این عزیزان نسبت به وضعیت تجهیزات مصرف کننده گاز خانگی خود بی اطلاع هستند.

جوادی گفت: اکثر لوازم گاز سوز خانگی موجود در خانه ها سالها پیش تولید شده و اکثرا فاقد برچسب انرژی هستند، به عبارتی مستهلک بودن تجهیزاتی چون بخاری ؛آبگرمکن؛پکیج شوفاژ و مشعل رادیاتورها موجب هدر رفت بیش از 50 درصد از گاز خانگی شده که در صورت رفع این نواقص بهای گاز مصرفی خانوارها حتی نسبت به گذشته نیز کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا