Mihanpostپیشنهاد سردبیرعلمی و فناوریهوا فضا

ناسا از یک چتر نجات ژاپنی برای فرود امن سفینه های کوچک استفاده می کند

ناسا از یک چتر نجات ژاپنی برای فرود امن سفینه های کوچک استفاده می کند تا دیگر هیچ راه نرفته ای را برای حل این مشکل بدون آزمون و بررسی دقیق رها نکرده باشد. برای مشاهده توضیحات بیشتر در ادامه با میهن پست همراه شوید .

فرود امن سفینه های کوچک فضایی یکی از موضوعاتی است که ناسا از سال ۲۰۱۰ با آن درگیر بوده و قصد دارد به هر طریق ممکن آن را حل کند . هر نوع ایده ای که در این مورد به دست ناسا برسد پس از بررسی های دقیق کاملا رد شده و یا اینکه مورد آزمایش عملی قرار می گیرد . چتر Exo-Brake هم نمونه ای از همین ایده های جدید است که توسط محققان جوان ژاپنی ارائه شده .

سازمان ناسا هر سالانه برنامه ای تحت عنوان برنامه آموزش‌ های فضایی ناسا برگزار می کند که در آن از ایده ها و خلاقیت های محققان جوان بهره می برد . نخستین بار  ایده چتر نجات برای فرود امن سفینه نیز در یکی از همین برنامه ها ارائه شد .

فرود امن سفینه

چتر نجات ساخته شده توسط این گروه از محققان دارای یک ویژگی خاص است و آن اینکه امکان کنترل بخش های مکانیکی و الکترونیکی آن از روی زمین وجود دارد . به این ترتیب کنترل کننده زمینی می تواند میزان سرعت و جهت حرکت چتر را تعیین کند.

این چتر نجات هفته گذشته توسط  راکت لک‌لک سفید۶ به فضا پرتاب شد و قرار است تا در سال ۲۰۱۷ ماهواره کوچک TechEdSat-5 را به زمین بازگرداند این ماموریت برای مورد آزمایش قرار دادن چتر Exo-Brake طراحی شده و اگر بصورت موفقیت آمیز انجام شود احتمالا بخشی از ماهواره های آینده خواهد شد .

همانطور که گفته شد فرود امن حالا به چالشی بزرگ برای دانشمندان ناسا تبدیل شده و این سازمان با استفاده از چنین ایده هایی می تواند بارهای بزرگ و کوچک را روی سطح سیاره هایی همچون زمین و مریخ فرود بیاورد .

منبع : nasa

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا