گوناگون

نایب رییس هتل داران اصفهان: گردشگران خارجی در راه ایران هستند

81145372 5662871

مهدی نریمانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این وضع بشارت دهنده روزهای خوب برای صنعت گردشگری ایران است.

وی گفت: شمار گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان در این فصل نسبت به زمان مشابه سال گذشته حدود 40 درصد افزایش یافته است.

نریمانی از پر شدن 100 درصدی هتل های سه، چهار و پنج ستاره این استان، بدلیل افزایش شمار گردشگران خارجی خبر داد و گفت: مجموعه های اقامتی دیگر استان نیز از حضور گردشگران داخلی و خارجی بی نصیب نمانده اند.

نایب رییس اتحادیه هتل داران اصفهان، فرارسیدن فصل گلابگیری کاشان و برگزاری هفته فرهنگی اصفهان را از دیگر عوامل موثر در افزایش گردشگران خارجی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، در استان اصفهان 85 هتل با حدود 12 هزار تخت وجود دارد.

در پی بهبود روابط ایران با کشورهای مختلف و سازمانهای بین المللی در ماه های اخیر، مدیر کل سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی ملل متحد(یونسکو) نیز پس از 10 سال به دعوت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات، ابتدای هفته جاری به ایران سفر کرد.

خانمˈایرینا جئورجیوا بوکوواˈ روز دوشنبه هفته جاری با سفر به اصفهان، از کاخ عالی قاپو، مسجد امام(ره)، مسجد شیخ لطف الله، بازار قیصریه، باغ موزه چهلستون، پل های تاریخی اصفهان، مسجد جامع عتیق و شهرک علمی، تحقیقاتی این شهر دیدن کرد.

وی با ابراز شگفتی از معماری مسجد جامع عباسی(امام) در اصفهان گفت: مردم ایران بخاطر داشتن میراث فرهنگی غنی باید به خود ببالند.

ˈمسعود سلطانی فرˈ معاون رییس جمهوری نیز پیش از این، از رشد 150 درصدی شمار گردشگران خارجی بویژه اروپاییان در نیمه دوم فروردین سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داده بود.

استان اصفهان بدلیل داشتن سه بنای تاریخی ثبت شده در فهرست آثار یونسکو شامل مجموعه میدان امام(ره)، باغ فین کاشان و مسجد جامع عتیق و همچنین ثبت آیین سنتی و مذهبیˈقالیشویانˈ مشهد اردهال و روشهای سنتی قالی بافی کاشان در فهرست میراث معنوی یونسکو، در جذب گردشگران خارجی جایگاه ویژه ای دارد.

در کنار جاذبه های تاریخی، استان اصفهان از غنای قابل ملاحظه میراث معنوی نیز برخوردار است.

ˈمهارت سنتی گلابگیری کاشانˈ در سال 88 در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید.

شهرهای برزک، قمصر و نیاسر و روستاهای تابعه، بدلیل گلزارهای گل محمدی، کارگاه های گلابگیری سنتی و صنعتی، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی است.

موسم گل چینی و گلابگیری هر سال از اواسط اردیبهشت تا آخر خرداد ادامه دارد و بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به خود جذب می کند.

هفته فرهنگی اصفهان، از سوم تا نهم اردیبهشت در این شهر برگزار می شود.

ت/7135/ 543/607

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا