گوناگون

نجات دو خرم‎آبادی از کابین آسانسور

سرپرست سازمان آتش‎نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‎آباد از نجات دو شهروند خرم‎آبادی از کابین آسانسور خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه لرستان، رومیانی در جمع خبرنگاران گفت: آتش‎نشانان دو شهروند خرم‎آبادی را که در کابین آسانسور گرفتار شده بود، نجات دادند.

وی با اشاره به جزئیات این حادثه بیان کرد: رخداد این حادثه به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که ستاد فرماندهی آتش‎نشانی، آتش‎نشانان ایستگاه امداد و نجات را به محل حادثه در میدان امام (ره) اعزام کرد.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خرم‎آباد اضافه‌کرد: پس از حضور در محل حادثه آتش‎نشانان با قطع جریان برق از تابلو برق آسانسور و آزادکردن ترمزهای آسانسور به صورت دستی آسانسور را در طبقه سوم تراز کرده و با باز کردن در آن، دو شهروند محبوس شده را نجات داده و به نگرانی آن‌ها پایان دادند.

رومیانی تصریح‌کرد: آتش‎نشانان با ایمن‎سازی آسانسور و ارائه تذکرات ایمنی مبنی بر حضور سرویس‎کار آسانسور برای برطرف کردن نقص موجود به عملیات خود پایان دادند.

وی ادامه‌داد: کار‌شناسان آتش‎نشانی همواره به شهروندان توصیه می‌کنند در کابین آسانسور اکسیژن کافی برای تنفس وجود دارد، بنابراین چنانچه به هر دلیل درون کابین آسانسور محبوس شده و قادر به خارج شدن نبودید، اضطراب و نگرانی را از خود دور کرده و با حفظ خونسردی و آرامش در ابتدا همسایه‌ها را از محبوس‌شدن خود مطلع و قبل از هر گونه اقدامی با شماره تماس ۱۲۵ آتش‎نشانی تماس بگیرید.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا