گوناگون

بازاریان کرمانشاهی کارت‌خوان‌ها را پس می‌دهند؟ ‌

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه گفت: اگر قرار باشد کارمزدی به پایانه‌های فروش تعلق گیرد، همه اصناف دستگاه‌های کارت خوان خود را پس می‌دهند.

حسین بیات در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار کرد: گفته شده قرار است به خرید از طریق پایانه‌های فروش کارمزد تعلق گیرد و این طرح از 15 آبان اجرایی شود.

وی ادامه داد: قرار است پنج درصد فروش به عنوان کارمزد از صاحب فروشگاه کسر شود و این در حالیست که سود فروشگاه‌های ما به ندرت به 10 تا 12 درصد می‌رسد و عمدتا در حد هفت یا هشت درصد است.

عضو هیات رئیسه اتاق اصناف کرمانشاه ضمن مخالفت شدید با اجرای این طرح، خاطرنشان کرد: در صورتی که قرار باشد از فروش واحدهای صنفی کارمزد کسر شود، همه بازاریان دستگاه‌های کارت خوان خود را پس خواهند داد.

بیات با بیان اینکه اصناف و بازاریان زیر بار این وضعیت نمی‌روند، یادآور شد: قطعا کاسب ضرر نمی‌کند و در نهایت این کارمزد را روی قیمت اجناسش می‌کشد و در نهایت به ضرر مصرف کننده خواهد بود.

وی با اشاره به پیامدهای باز پس دادن دستگاه‌های کارت خوان، افزود: وقتی که حمل پول الکترونیکی نباشد، ضریب سرقت بیشتر می‌شود و این خود هزینه زیادی را به دولت تحمیل می‌کند. همچنین نیاز به افزایش چاپ پول از دیگر پیامدها است که موجب افزایش هزینه دولت می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا