گوناگون

سیر بخورید تا سرما نخورید

یک پزشک عمومی معتقد است: مصرف زیاد سیر می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری موثری در ابتلا به سرماخوردگی داشته باشد.

دکتر فریدون اسفندیاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با اشاره به ویروسی بودن بیماری سرماخوردگی، عنوان کرد: این بیماری به راحتی و از طریق ترشحات سرفه و عطسه فرد بیمار قابل سرایت به سایر افراد است.

این پزشک عمومی عطسه، سرفه، آبریزش بینی و در موارد شدیدتر بیماری تب و اسهال را از جمله علائم سرماخوردگی عنوان کرد و افزود: دوره بیماری بطور معمول از یک تا چند روز بسته به سیستم ایمنی افراد متفاوت است.

وی مراجعه به پزشک را در موارد خفیف این بیماری ضروری ندانست و اظهار کرد: مصرف آنتی بیوتیک در درمان بیماری سرماخوردگی که یک بیماری ویروسی است، تاثیری ندارد.

به گفته اسفندیاری در جهت بهبود این بیماری می توان از غذاهای گرم مانند انواع سوپ در صورتی که فاقد ادویه باشد، استفاده کرد.

این پزشک عمومی مصرف ویتامین C و ویتامین D را در بهبود هرچه سریعتر سرماخوردگی موثر دانست و اظهار کرد: توصیه می شود به منظور تامین ویتامین C از مصرف پرتغال و نارنگی استفاده نشود، زیرا این دو گلو را تحریک کرده و موجب افزایش سرفه می شود.

وی تصریح کرد: به منظور تامین ویتامین C مصرف لیموشیرین می‌تواند بهترین گزینه باشد.

اسفندیاری مصرف برخی مواد غذایی در جهت افزایش ایمنی بدن را در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی موثر دانست و اظهار کرد: از جمله این مواد می‌توان به سیر اشاره کرد که مصرف آن می‌تواند با افزایش ایمنی بدن پیشگیری مناسبی در ابتلا به سرماخوردگی داشته باشد.

به گفته اسفندیاری، در برخی موارد مصرف زیاد سیر موجب می شود تا فرد در طول سال حتی یکبار هم مبتلا به سرماخوردگی ‌نشود.

‌انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا