گوناگون

نخبگان هنری یزد حمایت می شوند

81193337 5747315

به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد نخبگان یزد ˈ قاسم امیریان ˈ گفت: طبق آیین نامه بنیاد ملی نخبگان ، نخبه هنری فردی است که با ذوق و خلاقیت سرشار خود به تشخیص جامعه متعهد هنری به جایگاه والایی در بین همگنان رسیده باشد.

وی مهمترین شاخصه نخبه هنری را تایید جامعه هنری در آفرینش آثار دانست و خاطر نشان ساخت: نخبه هنری باید صاحب سبک و قریحه منحصر به فرد باشد و در آن شاخه هنری، به عنوان الگو وجریان ساز معرفی شود.

وی در ادامه عنوان کرد: گروه دیگر تحت حمایت بنیاد ملی نخبگان، استعدادهای برتر هنری هستند که فعالیت هنری وآثار آن ها نشان از آتیه درخشان هنری دارد.

امیریان تصریح کرد: مهمترین شاخصه های استعدادهای برتر هنری این است که در آثار هنری وی به تشخیص اهل هنر نشانه هایی خلاقانه و متفاوت با کار عموم وجود داشته و واجد ارزش ها ی هنری متعهد باشد.

وی در خصوص گروه سنی واجدین نخبه و استعدادهای برتر نیز اظهار داشت: استعدادهادی برتر هنری شامل افرادی در محدوده سنی 15تا 35 سال است و نخبگان هنری نیز در محدوده سنی بالاتر از 35 سال تعریف شده اند.

امیریان افزود: حائزان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی شاعران و نویسندگان کشورکه بنا بر مصوبه شورای عالی انقلاب در وزارت ارشاد وفرهنگ اسلامی تشکیل شده و حائزان مهر اصالت یونسکو، همچنین برگزیدگان فرهنگستان هنر جمهوری اسلامی از جمله مشمولان نخبگان و استعدادهای برتر هنری هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: بنیاد ملی نخبگان هر ساله تعدادی از نخبگان هنری را در قالب گروههای هنری هشت گانه (هنرهای نمایشی ، هنرهای تجسمی ، هنرهای سینمایی ، موسیقی ، هنرهای سنتی ، صنایع دستی ، معماری وشهرسازی و هنرهای چند رسانه ای ) شناسایی می کندواستعدادهای برتر هنری نیز از میان برگزیدگان رویدادهای معتبر هنری انتخاب می شوند که فهرست این رویدادها همه ساله توسط بنیاد ملی نخبگان تایید واعلام می شود.

امیریان عنوان کرد: نخبگان و استعدادهای برتر هنری مانند نخبگان و استعدادهای برتر علمی می توانند از تسهیلات مادی و معنوی بنیاد ملی نخبگان استفاده نمایند.

وی در پایان از هنرمندان ونخبگان یزدی دعوت کرد تا با مراجعه به سامانه ثریا بنیاد ملی نخبگان، ثبت نام کنند.ک1

650/7536

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا