گوناگون

نخستین تجمع عاشورائیان در منطقه آزاد انزلی برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا مسرور عصر چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: این سازمان برای نخستین بار تجمع بزرگ عاشورائیان را روز شنبه هفتم محرم مطابق با دهم آبان ماه ساعت چهار عصر در این منطقه برگزار  می کند.

وی همچنین اظهارداشت: در این مراسم هیئت های عزاداری از روستاها و مراکز تحت پوشش منطقه آزاد انزلی به سمت فاز تجارت این منطقه حرکت و با تجمع در این مکان با مجموعه برنامه‌ های مورد تدارک همراه خواهند شد.

مسرور درخصوص برنامه های تجمع عاشورائیان سازمان منطقه منطقه آزاد انزلی گفت: قرائت قرآن، سوگواری و مداحی و سخنرانی از جمله بخش های این مراسم است که ” مجید ابراهیمی ” یکی از قاریان برجسته کشور، آیاتی از کلام آسمانی وحی را قرائت خواهند کرد و کربلایی ” هومن میربلوک ” از مداحان ارجمند نیز به مداحی و ذکر مصیبت خواهند پرداخت.

وی در ادامه افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای شناخت اهداف قیام امام حسین (ع) است و باید در این زمینه بصیرت عمومی افزایش یابد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی اظهار داشت: عاشورا و قیام کربلا بهترین درس و الگو برای زندگی شرافتمندانه است و همه باید از این نهضت حسینی و عاشورایی الگو بگیرند.

وی تصریح کرد:  در این ماه پر خیر و برکت، مداحان، واعظان و سخنوران باید پیام اصلی قیام امام حسین (ع) را برای مردم بازگو کرده و این مهم را برای نسل جوان به خوبی تببین کنند.

مسرور گفت: ظلم ستیزی و ایستادگی در برابر زورگویان عالم از درس های بزرگ و همیشگی حادثه تاریخ ساز عاشورا است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه  تمام لحظات محرم و کربلا درس آموز و عبرت بخش است، افزود: حضرت سید الشهدا (ع) برای اصلاح امت و تحقق امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی بیان داشت:  امام حسین (ع) جان خود و فرزندان خویش را فدای اسلام و قرآن کرد تا از گسترش انحرافات جلوگیری کند و راه سعادت حقیقی را به بشریت نشان دهد.

وی یادآورشد: حادثه عظم کربلا و عاشورا به همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان درس تلاش مضاعف در راه دین و مقاومت جانانه در برابر دشمنان می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا