گوناگون

نخستین جشنواره رسانه و محیط زیست در استان قزوین برگزار شد

81194710 5749822

به گزارش ایرنا، معاون محیط زیست دریایی سازمان حفاظت محیط زیست در این همایش گفت: درسال های گذشته نسبت به محیط زیست کمی بی توجهی شده ولی خوشبختانه در سال های اخیر همت و حساسیت مسوولین نسبت به این امر مهم دو چندان شده است.

ˈپروین فرشچیˈ افزود: مهمترین راه رسیدن به توسعه پایدار و آینده سازی متناسب با شاخصهای زیست محیطی توجه به این بخش و سیاست گذاری و برنامه ریزی مناسب در این زمینه است .

وی اظهارکرد: توجه به شاخص های زیست محیطی، جلوگیری، شناسایی و کنترل آفت ها و آسیب های محیط زیست برای ادامه حیات بشری از اولویت بسیار بالایی برخوردار است.

فرشچی به نقش رسانه ها در ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست اشاره کرد و افزود: باید با تلاش رسانه های جمعی، گروههای مرجع، پژوهشگران و نخبگان، دغدغه های زیست محیطی در کشور شنیده شود.

وی به نگرش کارشناسانه و امروزی سازمان حفاظت محیط زیست در کشور اشاره و افزود: خوشبختانه امروز هدف گذاری، برنامه ریزی های آینده نگرانه و دقیق این سازمان را در کشور شاهد هستیم و هر روز رویکرد کاربردی تری در این سازمان ارایه و عملیاتی می شود.

فرشچی در پایان افزود: سازمان حفاظت محیط زیست با بررسی کارشناسانه مسایل زیست محیطی و آسیب هایی که جامعه با آن دست به گریبان است، در راستای آموزش و همچنین جهت دهی و ساماندهی فرهنگ زیست محیطی، فعالیت های رسانه ای را از اولویت های کاربردی خود می داند و در راه تحقق و نتیجه بخشی آن تلاش می کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین نیز در این جشنواره ضمن قدردانی از فعالیت های رسانه های گروهی در جهت تنویر افکار عمومی در زمینه محیط زیست گفت: مهمترین دغدغه مسوولین این استان مساله محیط زیست است و سعی داریم با همکاری و همدلی بیشتر در این راستا گام برداریم .

ˈصدرالدین علیپورˈ افزود: گام دوم اداره کل حفاظت محیط زیست استان تعامل بیشتر با تشکل های مردمی و اصحاب رسانه است که می توانند به عنوان بازوان اجرایی در کارها به ما کمک کنند.

وی نهاد روحانیت، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و شهرداری را از جمله دستگاههایی نام برد که با دغدغه های محیط زیست آشنایی کامل داشته و در این زمینه همکاری های همه جانبه دارند.

علیپور در پایان افزود: تهدیدات محیط زیست در کشور بسیار است که امیدواریم با همکاری رسانه ها و دیگر دستگاهها و همچنین مشارکت های مردمی در رسیدن به توسعه پایدار و اصلاح ساختار زیست محیطی موفق تر از گذشته عمل کنیم .

در پایان این جشنواره بیانیه ای نیز توسط رییس خانه مطبوعات استان قزوین قرائت شد و آثار برتر خبرنگاران در خصوص محیط زیست در بخش بهترین گزارش، خبر، تیتر، یاداشت، عکس، گفت وگو، دیداری و شنیداری و مقاله معرفی و به تهیه کنندگان اثر خبری لوح تقدیر اهدا شد.

در این جشنواره گیتی سیمیاری خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی استان قزوین در بخش تیتر به عنوان نفر برتر معرفی شد.

7390/ 614

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا