گوناگون

نخستین همایش ملی توسعه پایدار روستاها مهرماه برگزار می شود

81214923 5784691

به گزارش ایرنا، ˈمحسن کوشش تبارˈ در بیست و یکمین نشست مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور در چهارمحال و بختیاری افزود:این همایش به صورت علمی برگزار می شود تا زیربنای، اتاق فکر حوزه مدیریت روستایی کشور بنیان گذاری شود.

وی گفت:محورهای همایش براساس فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری امسال، در حوزه فرهنگی، اقتصاد و درآمدپایدار و اشتغال و تقویت برنامه ریزی روستایی است.

کوشش تبار تصریح کرد: توسعه کالبدی روستاها انجام شده اما در حوزه های فرهنگ و اقتصاد کم کاری هایی صورت گرفته به گونه ای که توسعه همه جانبه حتی در برنامه ریزی های روستایی وجود ندارد.

معاون عمران استانداری چهارمحال و بختیاری نیز گفت: آموزش یکی از عوامل مهم موفقیت دهیاران و توسعه پایدار روستاها است و باید در سطح کلان توجه ویژه به تامین اعتبار آن شود.

ˈگودرز امیریˈ افزود: انتخاب طرح های برتر دهیاری های و انتخاب دهیاران برتر در سطح کشور تشویقی مطلوب برای توسعه روستاها است.

وی افزود: دهیاری ها، باید در روستاها منشا خدمات شوند تا خدمات رسانی فعلی دستگاه های متفاوت به روستاها از این طریق موثرتر شود.

امیری گفت:دهیاران باید با ارائه طرح های متفاوت اقتصادی مردم را در توسعه پایدار روستا مشارکت دهند.

وی افزود: دهیاران می توانند با ایجاد نمایشگاه های ادوات کشاورزی، فروش تولیدات غذایی سنتی روستا، صنایع دستی، احیای ورزش های بومی محلی گردشگری روستایی را با کمک مردم توسعه دهند و بهرونق اقتصادی روستاها کمک کنند.

به گزارش ایرنا،همایش یک روزه مدیران کل دفاتر امور روستایی و شوراهای استانداری های سراسر کشور ،در تالار اجتماعات سازمان مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

شرکت کنندگان در این همایش بر توجه به بخش های فرهنگی و اقتصادی روستاها تاکید کردند.

7363/7359

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا