گوناگون

نخستین همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی در گناباد آغاز به كار كرد

به گزارش خبرنگار مهر، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي گناباد صبح چهارشنبه در حاشیه برگزاری این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نخستین همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، بررسی و تحلیل عرفان اسلامی با تکیه بر آموزه‌های رضوی و شناسایی و ارج نهادن به پدیدآورندگان آثار برتر علمی در زمینه امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار به ميزباني دانشگاه آزاد اسلامي  در این شهرستان برگزار مي شود.

دكتر سيد حسين مجتبوي افزود: دانشگاه آزاد اسلامی گناباد به مناسبت میلاد با سعادت هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) اين همایش را برگزار می کند.

وي ادامه داد: با توجه به اهمیت آموزه‌های ارزشمند حضرت علی بن موسی الرضا(ع) عالم آل محمد(ص) در موضوع عرفان اسلامی و تآثیر آن در حیات فردی و اجتماعی، همایش ملی عرفان اسلامی در آموزه های رضوی در قالب برنامه های دوازدهمین جشواره بین المللی امام رضا علیه السلام برگزار مي‌شود.

وي بيان داشت: اين همایش در دو سطح استادان حوزه و دانشگاه و دانشجویان و طلاب سطح يك حوزه برگزار مي شود.

مجتبوي گفت: داوری مقالات هر سطح به صورت جداگانه انجام شده و از بین مقالات دریافتی هر سطح، تعدادی جهت ارائه به صورت پوستر و تعدادی نیز جهت ارائه به صورت سخنرانی در همایش برگزیده شده اند كه مجموعه مقالات برگزیده هر سطح نیز، جداگانه منتشر مي شود.

وي تصريح كرد: حضور و مشارکت سازنده مراکز حوزوی و دانشگاهی کشور در این همایش از ویژگی‌های همایش عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی است.

مجتبوي تصریح کرد: جایگاه امام رضا(ع) از دیدگاه عالمان و عارفان اسلامی، نقش امام رضا(ع) در انتشار و اعتلای اندیشه‌های اصیل عرفانی در خراسان، ارتباط متقابل امام رضا(ع) با عرفای هم عهد، عرفان نظری در آموزه‌های رضوی، عرفان عملی در آموزه‌های رضوی، اسرار عبادت در آموزه‌های امام رضا(ع)، تأثیرپذیری دو مکتب بغداد و خراسان از آموزه‌های رضوی از جمله محورهای این همایش است.

وي گفت: اصول و مبانی عرفان اسلامی در آموزه‌های رضوی و ولایت و مهدویت در عرفان اسلامی با تأکید بر آموزه‌های رضوی، فضائل و مناقب رضوی در آثار عرفای اسلامی، عرفان در حدیث سلسلةالذهب، ارتباط عرفان و زیارت، عرفان در روایات و عرفان در ادعیه از محورهای این همایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا