Mihanpostدسته‌بندی نشدهورزشی

نداشتن نماینده در AFC برای فوتبال ایران جای نگرانی دارد

به گزارش میهن پست – رئیس فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه برای کسب میزبانی جام ملت‌های آسیا در سال ۲۰۱۹ و حمایت از نمایندگان ایران برای حضور در هیات رئیسه، AFC با مسئولان فدراسیون کره‌‍جنوبی تفاهم‌نامه امضا کرده، گفت: اینکه دو کشور قدرتمند ایران و کره در هیات رئیسه AFC نماینده نداشته باشند، جالب نیست.

به  نقل از  مهر، علی کفاشیان پس از امضای تفاهم‌نامه با رئیس و مسئولان فدراسیون کره‌ جنوبی ضمن بیان مطلب فوق گفت: مدت‌ها پیش از رئیس فدراسیون کره‌جنوبی دعوت کرده بودیم که به ایران بیاید تا همکاری دو جانبه دو کشور افزایش یابد که خوشبختانه با امضای این تفاهم نامه در تمام زمینه‌ها با همدیگر همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: این همکاری‌ها شامل برگزاری دیدارهای تدارکاتی با تیم‌های مختلف ملی کره‌جنوبی است زیرا آنها تیم‌های قدرتمندی در تمام رده‌ها دارند و این می‌تواند برای هر دو کشور مهم باشد. همچنین در زمینه اعزام مربی و همکاری‌های بین‌المللی می‌توانیم تعاملات بیشتری با همدیگر داشته باشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: این اصلا خوب نیست که کشور ایران و کره‌جنوبی نماینده‌ای در هیات رئیسه AFC ندارد. در بخشی از تفاهم‌‍نامه خود به این موضوع اشاره کردیم که در کنار حمایت از ایران برای کسب میزبانی جام ملت‌‎ها برای کاندیداتوری دو کشور در انتخابات بعدی AFC همکاری نزدیکی انجام دهیم. همچنین قرار است مهر یا آبان امسال تیم ملی دو کشور برابر همدیگر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: در برخی موارد از جمله فوتسال و فوتبال ساحلی کره ای ها ضعیف هستند و به کمک های ما نیاز دارند البته ما نیازمان به خداوند متعال است و سعی می کنیم ولی تجربیات آنها استفاده کنیم.
239337_289
کفاشیان در مورد اینکه “چرا اجازه ندادید در خصوص امتیازاتی که کره جنوبی برای حمایت از ایران در جام ملت ها می گیرد رئیس فدراسیون کره صحبت کند”؟، اظهار کرد: ایشان کم تجربه هستند ولی قرار شد از ما حمایت کنند ما او را پختیم که از ما حمایت کنند اما شما با این سوالات کار را خراب می کنید. (با خنده)

وی تصریح کرد: ایران با کره جنوبی مهدهای فوتبال آسیا هستند و در همه زمینه ها می توانند به همدیگر کمک کنند. ما هم به امید خدا و تلاش بازیکنان به این جایگاه رسیدیم و می خواهیم آن را تقویت کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که “چرا هیچ مقام مسئولی از فدراسیون به فرودگاه نرفت تا استقبال خوبی از فوتسالیست ها به عمل آید”؟، یادآور شد: بنده درگیر نشست امروز خود با وزیر بودم و همچنین باید شرایط را برای حضور میهمانان کره ای فراهم می کردم.

وی در مورد عملکرد تیم ملی فوتسال هم تاکید کرد: تیم ایران از همه تیم ها سرتر بود و ما برای بررسی عملکرد یک تیم تنها یک نتیجه را نگاه نمی کنیم بلکه میانگین عملکرد تیم در یک فصل را مورد ارزیابی قرار می دهیم. قطعا این تیم می تواند در جام جهانی آینده حرف های زیادی برای گفتن داشته باشد.

کفاشیان در پایان در خصوص اینکه “آیا برنامه ای برای حضور نمایندگان ایران در هیات رئیسه AFC دارد”؟ گفت: به نظر من کشورهای ایران و کره که تیم های قدرتمندی دارند و و از کشورهای مهم فوتبال آسیا به شمار می روند، باید در هیات رئیسه نماینده داشته باشند، اما ما می بینیم کشورهایی که قدرت ندارند، نماینده دارند به همین خاطر باید تلاش می‌کنیم تا بتوانیم در بخش های مهم AFC حضورمان را فعال تر و نمایندگان مان را بیشتر کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا