گوناگون

نشستن در این نقطه از هواپیما برای میگرنی ها ممنوع!

سلامت نیوز: برخی از قسمتهای وسایل نقلیه، سبب بیدار شدن محرکهای عصبی برای تشدید سردرد در افراد مستعد به این عارضه است و افراد باید از سوار شدن در این قسمتها اجتناب کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، یکی از مشکلات عمده افرادی که مبتلا به حملات میگرن شدید و یا سردردهای مزمن هستند، مسافرت و بر هم خوردن تعادل آنها در حین مسافرت است.

گفتنی است، پژوهشگران با مطالعه برروی انواع وسایل نقلیه مختلف مناسبترین قسمتهای هر یک از این وسایل را شناسایی و به افراد مبتلا به میگرن توصیه می‌کنند، تنها در همان قسمت از هر یک از این وسایل به هنگام مسافرت بنشینند.

بررسیها نشان می‌دهد بر این اساس قسمت مربوط به بال در هواپیما از کمترین میزان لرزش برخوردار است، همینطور در اتومبیل صندلی جلو و کنار راننده و همینطور در قایق قسمت میانی آن کم تحرکترین بخشها هستند که افراد مبتلا به میگرن می‌توانند با خیال راحت در آنجا به ادامه سفر خود بپردازند.

پزشکان برای جلوگیری از تشدید سردرد به این دسته از افراد توصیه می‌کنند، در هنگام سفر چشمهای خود را به هنگام سردرد ببندند زیرا برخی از علل سردرد به دلیل دریافت فرکانسهای بصری رسیده از چشم و ایجاد عکس‌العمل سرگیجه در گوش ایجاد می‌شود.

با این راهکارها حتی افراد مبتلا به سردرد نیز می‌توانند به مسافرت بپردازند.

بر اساس مطالعات دانشمندان، قسمت مربوط به دم هواپیما، صندلیهای عقب خودرو و همینطور نوک یا انتهای قایق بدترین مکان برای نشستن و ادامه دادن به سفر برای یک فرد مبتلا به میگرن مزمن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا