گوناگون

نشست هم اندیشی بررسی چالش های منابع آب و نفت خوزستان

81183895 5730456

به گزارش روز شنبه خبرنگار ایرنا نقل از روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در این نشست که به میزبانی مناطق نفتخیزجنوب برگزار شد، مدیرعامل این شرکت با اشاره به خدمات گسترده صنعت نفت در قالب پروژه های ملی و عام المنفعه، اظهار امیدواری کرد: با بررسی موانع موجود در زمینه بهبود و توسعه منابع نفت و آب و راهکارهای برطرف نمودن آنها، شاهد اقدامات موثر و چشمگیری در راستای آبادانی و تحول استان خوزستان باشیم.

حمید بورد با اشاره به تلاقی منابع آب با تاسیسات و خطوط لوله نفت و گاز ، عمل به الزامات توسعه پایدار و استمرار تولید با نگاه صیانت از منابع ارزشمند طبیعی را سرلوحه کار شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برشمرد و گفت: مشترک بودن حوزه های همکاری، طرفین را ملزم می سازد که در برنامه ریزی توسعه، شرایط طبیعی منابع آب و میادین هیدروکربوری و امکان بهره برداری بهینه از آنها را لحاظ نمایند.

محمدرضا شمسایی مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان نیز با بیان اینکه برگزاری این جلسات نقش بسزایی در هماهنگی بین سازمان های بزرگ مستقر در استان دارد، افزود: امیدواریم با رفع موانع موجود در راستای گسترش همکاری ها و بهبود کیفیت و سرعت خدمات رسانی به مردم استان گام های اساسی برداریم.

در این نشست در خصوص بررسی استانداردها و موارد حقوقی و فنی مرتبط با منابع بحث و تبادل نظر و پیشنهادهای اصلاحی و تکمیلی ارائه شد.

تبادل اطلاعات مورد نیازطرفین از طریق ایجاد بانک اطلاعات مشترک با تعیین سطح دسترسی، تهیه سند استانی ملاحظات پدافند غیر عامل در حوزه آب و نفت، تسهیل و تسریع در گرفتن استعلام های مورد نیاز توسعه میادین نفتی از سازمان آب و برق بخش دیگری از توافقات این جلسه بود.

همچنین تهیه و نصب سیستم های هشدار آلودگی هماهنگ با سیستم مانیتورینگ سازمان آب و برق خوزستان، تامین امکانات و تجهیزات واکنش سریع در شرایط لزوم و ایمن سازی محل های تلاقی منابع آب با تأسیسات نفتی، تعریف و تعیین محدوده ایمن برای منابع نفت و آب درحوزه فعالیت مشترک، از جمله مباحثی بود که در این نشست مورد تاکید کارشناسان قرار گرفت. ک/1

7162

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا