گوناگون

نصب دستگاه رفع لرزش خطوط نفت گچساران سالانه 300 میلیارد ریال صرفه جویی دارد

81160351 5688760

محمد باورساد روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: لوله های ورودی و خروجی کمپرسورهای ایستگاه جمع آوری و تقویت فشار منطقه نفتی ˈبینکˈ از سال 83 تاکنون دارای لرزش شدید بود که به سامانه و اتصالات این ایستگاه خسارت وارد می کرد.

وی بیان کرد: لرزش این دستگاه ها روزانه موجب شکسته شدن پیج های پایه فونداسیون و نیز تخریب آنها می شد و برای رفع این مشکل در سال 91 کارگروهی متشکل از پنج نیروی متخصص بومی در شرکت نفی و گاز گچساران تشکیل شد.

باورساد گفت:پس از بررسی های زیاد از سوی این کارگروه راهکار مناسب برای رفع این مشکل ، ساخت و نصب صفحه ایجاد اختلاف فشار تشخیص داده شد.

وی بیان کرد: اعضای این کارگروه فنی با خلاقیت و استفاده از تجربه کاری توانستند میزان لرزش دراین ایستگاه را محدود و حتی به پایین تر از حد استاندارد برسانند.

باورساد بیان داشت:این طرح موجب کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش میزان مایعات گازی کارخانه گاز و مایع 1300 منطقه سیاهمکان، افزایش تقویت گاز در مخزن نفتی بی بی حکیمه و کاهش ساعت کاری نیروهای انسانی می شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد این طرح جدید در یازدهمین همایش و پنجمین جشنواره ملی نظام پیشنهادها که اسفند سال 92 در دانشگاه تهران برگزار شد به عنوان پیشنهاد برتر ملی انتخاب شد.

گچساران دومین منطقه نفت خیز کشور محسوب می شود.ک/3

7461/671 /679

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا