گوناگون

نظارت"یونیدو" بر بهسازی مزارع زعفران

مدیر جهاد کشاورزی گناباد گفت: سازمان صنعتی ملل متحد (یونیدو) با همکاری کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان بر بهسازی مزارع زعفران نظارت خواهند کرد.

محمدباقر جاهدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه خراسان، افزود: هم زمان با آغاز برداشت و فرآوری زعفران، اجرای این طرح توسط ناظران این سازمان در گناباد و همزمان در 17 شهرستان زعفران خیز خراسان رضوی و جنوبی، به منظور ارتقای سطح کیفی و کمی مزارع زعفران با تشکیل شبکه بهره برداران زعفران روستایی آغاز شده است.

فاطمه گواهی کاخکی، مدیر شبکه بهر‌ه‌برداران طلای سرخ در گناباد نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: ناظران سازمان صنعتی ملل متحد با تشکیل دفتر در محل دفتر آموزش، فرآوری و بسته بندی زعفران کاخک و تشکیل شبکه زعفران، فعالیت‌های آموزشی تخصصی را در کاخک، سنو و زیبد آغاز کرده است.

وی افزود: به زودی دستگاه خشک کن استاندارد زعفران توسط کارشناسان یونیدو در محل این شبکه، نصب و راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: در شهرستان گناباد حدود 3500 هکتار مزارع زعفران با ظرفیت تولید بیش از 14 تن زعفران خشک وجود دارد. در ایام فصل برداشت از اول آبان تا نیمه آذر حدود 12 هزار خانوار مشغول جمع آوری و فراوری این محصول مهم می‌شوند.

به گزارش ایسنا، سازمان توسعه صنعتی ملل متحد یونیدو در سال 1966 تأسیس و در سال 1985 به یکی از آژانس‌های تخصصی سازمان ملل متحد تبدیل شد و مقر این سازمان در شهر وین در کشور اتریش قرار داده شد. به عنوان بخشی از نظام ملل متحد، یونیدو با همکاری 172 کشور عضو، مسئول ترویج توسعه صنعتی در جهان در حال توسعه است.

سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (یونیدو)، آژانسی تخصصی است که تلاش‌های خود را بر محور فقرزدایی از طریق تقویت رشد بهره وری متمرکز کرده است. این سازمان به کشورهای در حال توسعه و اقتصادهای در حال گذار کمک می‌کند. این سازمان به بسیج دانش، مهارت‌ها و فناوری برای پیشبرد اشتغال مولد، اقتصاد رقابتی و محیط زیست سالم مبادرت می‌ورزد.

یونیدو با داشتن دفاتر متعدد کشوری و منطقه‌ای، دفاتر ارتقای سرمایه‌گذاری و فناوری و دفاتر مرتبط با جنبه‌های ویژه کاری آن، حضوری فعال در سطح کشورها به منظور تقویت و افزایش تولید صنعتی، ترویج و ترغیب دانش فنی حفظ کرده است.

دفتر یونیدو در جمهوری اسلامی ایران در سال 1999 با هدف پشتیبانی از اولویت‌های صنعتی دولت جمهوری اسلامی ایران و به منظور برقراری ارتباط نزدیک با وزارتخانه‌ها، ارگان‌های دولتی و خصوصی، مؤسسات مدنی و تحقیقاتی و همچنین بخش خصوصی افتتاح شد.

برنامه جامع و برنامه کشوری یونیدو در جمهوری اسالمی ایران بر پایه شش زمینه همکاری راهبردی تنظیم شده است:

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا