گوناگون

نظارت بر عملکرد مالی مدارس غیردولتی مورد توجه جدی آموزش و پرورش است

به گزارش خبرنگار مهر، جعفر پاشایی قبل از ظهر پنج‌شنبه در جلسه شورای نظارت بر مدارس و مراکز غیر دولتی اظهار داشت: به دنبال ابلاغ سیاست های پنجگانه مقام عالی وزارت برای نخستین بار در سطح کشور برای روان سازی امور اداری و تمرکز زدائی و تفویض اختیارات به مناطق شورای نظارت بر مدارس غیر دولتی در 39 ناحیه و منطقه استان راه اندازی شده است.

وی در ادامه افزود: مدارس غیر دولتی نباید مجموعه‌ای جدا از مدارس دولتی تلقی شود و باید در تمامی امور، نظارت و راهنمایی‌های لازم توسط کارشناسان صورت گیرد.

پاشایی در خصوص مسائل مالی و اداری مدارس غیر انتفاعی نیز خاطرنشان شد: باید مبالغ دریافتی مدارس غیردولتی مطابق با عملکرد آنان و در مقابل خدماتی که به دانش آموزان ارائه می کنند، باشد و نظارت بر عملکرد مالی آنها نیز از موارد الزامی است.

وی همچنین تصریح کرد: نباید این مدارس به‌صورت غیرقانونی اقدام به دریافت مبالغی گزاف از دانش‌آموزان بکنند و پس از این نیز این اداره کل نظارت‌های لازم را برای این افراد خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در پایان گفت: بایستی درخواست افراد به سرعت مورد بررسی قرار گرفته و در سریعترین زمان ممکن اقدامات لازم نسبت به تاسیس مدارس غیر دولتی انجام پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا