گوناگون

«نظام دُوری» در 97 مدرسه ابتدایی خراسان رضوی اجرا می‌شود

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از اجرای «نظام دُوری» در 97 مدرسه ابتدایی استان در سال تحصیلی جاری خبر داد.

طاهره عرفانیان در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان، با بیان این‌که نظام دُوری امسال در 97 مدرسه ابتدایی دوره اول اجرا می‌شود، اظهار کرد: این نظام به گونه‌ای است که یک معلم از پایه اول تا سوم دانش‌آموز را همراهی می‌کند و این همراهی در طول سه سال استمرار می‌یابد.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان از حس عاطفی زیادی برخوردار هستند و هدف از اجرای این طرح نیز حفظ منافع عاطفی دانش‌آموزان ابتدایی و تقویت روحیه‌ی آنان است و با وجود این‌که ممکن است در برخی موارد آسیب داشته باشد اما در مجموع به لحاظ عاطفی و روانشناسی تاثیرات مثبت در ذهن دانش‌آموز بر جای می‌گذارد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این‌که اجرای این طرح از سوی وزارت آموزش و پرورش مطرح شده و خراسان رضوی نیز به صورت داوطلبانه اجرای آن را بر عهده گرفته است، خاطرنشان کرد: این طرح از سال تحصیلی 91-90 در مدارس ابتدایی استان کلید خورد و تا پایان سال تحصیلی گذشته اجرای یک دوره‌ سه ساله آن تکمیل شد.

تفکیک 30 درصد از مدارس ابتدایی استان به 2 دوره 3 ساله

عرفانیان هم‌چنین از تفکیک 30 درصد از مدارس ابتدایی استان به دو دوره‌ سه ساله تحت عنوان «نظام دوره‌ای» خبر داد و گفت: بر اساس اجرای این طرح مدارس ابتدایی به دو دوره‌ اول و دوم تفکیک می‌شود که دوره‌ اول دانش‌آموزان پایه‌های اول تا سوم و دوره‌ دوم نیز دانش‌آموزان پایه‌های چهارم تا ششم را شامل می‌شود.

وی با اشاره به این‌که فاصله سنی دانش‌آموزان پایه اول و ششم بسیار زیاد است و به لحاظ اخلاقی نیز متفاوت هستند، گفت: مهم‌ترین هدف از اجرای این طرح حل مشکلات نام‌برده و فراهم‌سازی امکان استفاده دانش‌آموزان پایه‌های پایین‌تر از امکانات مدارس نظیر آبخوری، بوفه خوراکی و … است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان علت اصلی عدم اجرای این طرح در 70 درصد مدارس ابتدایی دیگر را کمبود فضای آموزشی و دورشدن مدارس دانست.

عرفیان در خصوص نیرو‌های مقطع ابتدایی با بیان این‌که در این پایه هیچ نیروی مازادی نداریم و با کمبود نیرو نیز مواجه هستیم، اظهار کرد: 60 هزار دانش آموز دختر و پسر در 5000 مدرسه مقطع ابتدایی استان مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا