گوناگون

نظام و فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب اهل بیت ( ع) و تعالیم دینی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسن حسن‌زاده فومنی شامگاه یکشنبه در جلسه تشریح برنامه‌ های جشنواره “شجره طیبه صالحین” بسیج استان اظهار داشت: این جشنواره ساعت 10 صبح 12 خرداد ماه سال جاری با حضور حجت الاسلام تویسرکانی نماینده مقام معظم رهبری در سازمان بسیج، در حسینیه حضرت ابوالفضل (ع) شهررشت برگزار می شود.

وی افزود: در این جشنواره برترین های سرمربیان، مربیان ، سرگروه ها ، فرماندهان نواحی، حوزه، پایگاه ، مسئولان تربیت و آموزش در سطح استان ، ناحیه ، حوزه و حلقه متربیان تجلیل می شوند.

معاون تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان گفت: در این جشنواره 60 نفر بصورت رسمی و بیش از 400 نفر از اعضای گروه ها نیزمورد تجلیل قرار می گیرند.

وی افزود: حلقه های صالحین از شش سال قبل تشکیل شده و حدود چهارسال است که این حلقه ها بصورت رسمی فعالیت می کنند.

 حسن زاده فومنی تصریح کرد: بیش از 7 هزار نفر سرگروه صالحین ، 400 نفر مربی و 40 نفر سرمربی در حلقه های صالحین در استان فعالیت دارند.

وی در تعریف شجره طیبه صالحین اذعان داشت:نظام واره ای تربیتی ، معرفتی و بصیرتی در سازمان بسیج است که با استفاده از ظرفیت های علمی و معنوی ، موجبات ارتقای اعضاء بسیج و آحاد مردم را فراهم می کند.

معاون تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان تعالی معنوی توام با رشد ایمان آگاهانه و بصیرت بسیجیان ، تعلیم و تربیت مدیران و مربیان شایسته و کارآمد در عرصه های مختلف تربیتی ، فرهنگی و تقویت باورهای دینی و توسعه اخلاق و رفتارهای اسلامی در میان آحاد بسیجیان را از اهداف شجره طیبه صالحین عنوان کرد.

حجت الاسلام حسن زاده در خصوص ارکان شجره طیبه صالحین گفت:بسیجی عمومی ، بسیجی عادی ، بسیجی فعال ، بسیجی کادر ، سرگروه ، مربی ، سرمربی، استاد و مرکز تولید اندیشه اسلامی و پاسخگویی به شبهات از ارکان شجره طیبه صالحین است.

وی با اشاره به حلقات تربیتی صالحین تصریح کرد: حلقات تربیتی صالحین شامل حلقه متربیان ، حلقه سرگروه ها ، حلقه مربیان ، حلقه سرمربیان و مجمع اساتید می شود.

حجت الاسلام حسن زاده متذکر شد: آموزش قرآن، بیان حدیث ، بیان احکام ، سخن و وصیتی از حضرت امام خمینی (ره) ، موضوعات مهم هفته با شاخص کلام رهبری ، موضوع مهم قابل طرح و نظر در حلقه و وصیت و خاطره ای از شهید از مباحث مطروحه در حلقه صالحین می باشد.

معاون تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بحث صالحین یک بحث ساختاری است، اظهار داشت: صالحین از لحاظ ساختاری همه چیز بسیج است و در بسیج همه ماموریت ها در قالب حلقه های بسیج انجام می شود.

وی ادامه داد: در بسیج باید بتوانیم بر اساس تعالیم دینی جامعه هدف را بسازیم زیرا دشمن با ترفند و نقشه در حال پیشروی است.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به اینکه بازگشت به فرهنگ دفاع مقدس از اهداف اصلی صالحین است، گفت: شهدایی که در دوران هشت سال دفاع مقدس جان خود را فدای انقلاب و اسلام کردند زندگی دنیوی را رها کرده و زندگی ماندگار و جاودان را برگزیدند.

وی گفت: دنیا به توان نظامی و معنوی ایران پی برده بدین جهت در جنگ نرم با دقت ورود می کند ودشمن در جنگ نرم بیش از جنگ سرد موفق شده است.

 معاون تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان تاکید کرد: هدف انقلاب اسلامی ایجاد تمدن نوین اسلامی است رزمندگان دردوران جنگ با دستان خالی و ایمان توانستند در مقابل دشمنان ایستادگی کنند.

حجت الاسلام حسن زاده اشاره کرد: انقلاب اسلامی ، نظام و فرهنگ بسیج برگرفته از مکتب اهل بیت و تعالیم دینی است و پیامبر(ص) بانی و موسس حکومت اسلامی است.

وی اذعان داشت: بسیج در انجام فرامین رهبر معظم انقلاب لایق ترین مجموعه است، در بحث صالحین نیز تعالیم و فرهنگ بسیج برگرفته از فرهنگ پویای تشیع است.

حسن زاده بیان داشت: پیامبر اسلام (ص) بر رفتار و منش مردم کار می کرد و صالحین نیز قرار است فرهنگ با برکت پیامبر را احیا کند که احیای این فرهنگ موجبات رشد و تعالی جامعه را فراهم می کند.

معاون تربیت و آموزش بسیجیان سپاه قدس گیلان یادآورشد: حلقات صالحین در 18 ناحیه بسیج اعم از بسیج دانشجویی، اساتید، طلاب و … در حال فعالیت است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا