گوناگون

نظر «جن ساکی» درباره یک ادعا

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره مذاکرات ایران و 1+5 گفت: مذاکرات از روز چهارشنبه آغاز و مذاکرات سه‌جانبه میان نمایندگان ایران و آمریکا و اتحادیه اروپا برگزار شد. صبح روز پنجشنبه هم مذاکرات به ریاست ظریف وزیر خارجه و خانم اشتون برگزار می‌شود.

جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در نشست هفتگی خود درباره نگرانی‌های صهیونیست‌ها از مذاکرات ایران و 1+5 اظهار کرد: ما مطمئناً با نگرانی‌های اسرائیلی‌ها آشنا هستیم و تماس خود را با آن‌ها حفظ کرده‌ایم و خلاصه‌ای از مذاکرات را به آن‌ها ارائه می‌کنیم. هدف ما این است که انجام هیچ‌گونه توافقی بهتر از توافق بد است اما از طرف دیگر براین باوریم که این مذاکرات روندی است که ایران را از دستیابی به سلاح هسته‌ای منع می‌کند. ما احساس می‌کنیم که منافع همه (کشورها) از جمله اسرائیل در این مذاکرات است.

ساکی در پاسخ به سوالی درباره ادامه مذاکرات ایران و1+5 تا 20 جولای گفت: همه طرف‌ها متعهد به مذاکرات تا 20 جولای هستند و تا این تاریخ کار خواهند کرد. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که هر روز در این مذاکرات چه اتفاقی می‌افتد ولی ما بر این مذاکرات متمرکز شده‌ایم.

وی درباره ادعای خبرنگاری مبنی بر وجود گزارش‌هایی از حضور جنگنده‌های ایرانی در عراق گفت: ما نیز این گزارشات را نیز دریافت کرده‌ایم. اما هنوز هیچ اطلاعات موثقی در این‌باره نداریم. ما بسیار روشن به همه کشورهای منطقه اعلام کردیم که هرگونه اقدامی ممکن است آتش افراط‌گرایی را شعله‌ور کند. بر همین اساس ما نگرانی‌های خود را درباره نوع کمک ایران به عراق اعلام کرده‌ایم و این نگرانی‌ها همچنان پا برجاست.

وی ادامه داد: هرگونه تلاش برای جرقه زدن به تنش‌های جدایی‌طلبانه در عراق بدون تأیید این گزارش‌ها به طور کلی نقض قطع‌نامه‌های شورای امنیت درباره تحریم اعمالی علیه ایران است. اگر عراق این نوع تجهیزات را از ایران دریافت کرده باشد، قطعنامه شورای امنیت نقض شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا