گوناگون

نفرات برتر همایش استانی زیست شناسی در گنبدکاووس تجلیل شد

81149952 5670384

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این آیین که روز یکشنبه در محل سالن اجتماعات خانه معلم این شهرستان برگزار شد، از نفرات اول تا هشتم 2 رشته دست ساخته ها و مقالات و پوستر در حوزه زیست شناسی با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.

معاون آموزش متوسطه مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس در این آیین باتبریک هفته معلم و قدردانی از برگزار کنندگان این همایش استانی، گفت: برگزاری این همایش ها گامی مهم در شناسایی استعدادهای دانش آموزان و هدایت آنان به سمت شکوفایی است.

ˈمجتبی کریمیˈ با بیان اینکه کلید توسعه و پیشرفت علمی و شکوفایی کشور، تحقق و پژوهش است، افزود: دو تن از دانش آموزان گنبدکاووس درسال تحصیلی جاری موفق به راه یابی به مرحله نهایی جشنواره جوان خوارزمی و کسب رتبه سوم کشور شدند.

مدیر دبیرستان دخترانه فرزانگان (تیزهوشان) گنبدکاووس و دبیر برگزاری این همایش علمی نیز در این آیین با گرامیداشت سال روز تاسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، گفت: این همایش علمی توسط این آموزشگاه با همکاری پژوهش سرای دانش آموزی و نیز سرگروه زیست شناسی این شهرستان و باهدف شناخت بیشتر استعدادهای برتر و تشویق دانش آموزان به انجام فعالیت های پژوهشی برگزار شد.

ˈزهرا محبیˈ افزود: پس از فراخوان این همایش که در بهمن و اسفند 92 برگزار شد، 85 دست ساخته و 32 مقاله و پوستر توسط دانش آموزان دختر و پسر دوره دوم متوسطه به دبیر خانه همایش ارسال که پس از 2 مرحله داوری آثار رسیده، 8 مقاله، 8 دست ساخته و یک پوستر حائز رتبه های برتر شدند.

وی بابیان اینکه شرکت کنندگان دراین همایش بیشتر از دو شهرستان گنبدکاووس و آزادشهر بودند، گفت: در این همایش ضمن تجلیل از نفرات اول تا هشتم هر دو بخش جشنواره، آثار اول تا سوم این همایش نیز به جشنواره جوان خوارزمی ارسال خواهد شد.

دراین همایش همچنین یکی از اساتید رشته علوم گیاهی دانشگاه گنبدکاووس نیز به تشریح رشته های مختلف زیست شناسی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا و نحوه انتخاب رشته توضیحاتی ارائه داد.

آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس با بیش از 325 هزار نفر جمعیت درشرق گلستان افزون بر 61 هزار دانش آموز در 4 دوره تحصیلی و پیش دبستانی دارد.

/7479/622/

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا