گوناگون

نفوذ سیاست در دانشگاه ها موجب کاهش پیشرفتهای عملی می شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی در نماز جمعه این هفته با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ائمه معصومین در روایات و احادیث سفارش بسیاری به قرآن خواندن، صدقه دادن، استغفار، ذکر گفتن یا به عبارتی عبادت کرده اند لذاباید از فرصت مغتنم ماه مبارک رمضان برای تذهیب نفس و خداشناسی بهره برد.

این مسئول با اشاره به مناسبتهای هفته آینده افزود: دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات بانوی گرامی اسلام حضرت خدیجه (س) است ایشان در راه خدا و برای پیامبر فداکاریهای بسیاری کرده اند، این بانوی گرامی دارای خصایل بسیاری مانند عفاف، پاکدامنی، همراهی و…بودند لذا با توجه به این خصوصیات رفتاری و اخلاقی سیره زندگی ایشان برای تمامی زنان جامعه اسلامی الگو و اسوه مناسبی است و  زنان مسلمان باید این بزرگان را در زندگی خود الگو قرار دهند.

وی عنوان کرد: بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع گروههای و قشرهای مختلف که به دیدار ایشان می روند می تواند نقشه راه انقلاب و نظام اسلامی باشد و اگر تمامی مسئولین به این نقشه های عمل کنند بطور قطع کشور آبادتری خواهیم داشت.

امام جمعه ری با اشاره به سخنان رهبری در جمع اساتید و روسای دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه نباید باشگاه سیاسی باشد البته دانشگاه و دانشجویان می توانند سیاسی باشند اما باید به درستی با مسایل داخلی و روابط بین الملل آشنا باشند تا بتوانند درک درستی از مسایل سیاسی داشته باشند.

وی ادامه داد: در صورت عدم درک مسایل سیاسی، دانشگاه جولانگاه احزاب و جریانات سیاسی می شود و به هر مقدار که فضای بیشتری به احزاب و جریانات سیاسی در دانشگاها داده شود زهر آن برای دانشگاهیان مهلک تر خواهد بود زیرا که دانشجویان و اساتید را از رسیدن به علم و دانش مضاعف محروم می کند یا به عبارتی دیگر رشد علمی در کشور متوقف می شود لذا تمامی مسئولین  دانشگاهها و به ویژه وزارت علوم  باید به گونه ای عمل کنند که دانشگاه جولانگاه جناحهای مختلف سیاسی نشود.

این مسئول با اشاره به آغاز ششمین دوره مذاکرات هسته ای اضافه کرد: تیم مذاکره کننده با کشور آمریکا مذاکره نخواهد کرد زیرا مذاکرات زمانی مشروعیت دارد که با 1+5 باشد.

وی افزود: از روز نخست مشخص بود که استکبار زیاده خواه است و به مسئله هسته ای قانع نخواهد شد، مسئولین بدانند امریکا تا زمانی که ملت ایران از خواسته های اسلام و انقلاب دست برندارد با ایران کنار نخواهند آمد و مسئولین باید جلوی زیاده خواهی استکبار را بگیرند.

شاهچراغی ادامه داد: ملت ایران ملتی مقاوم هستند و در سایه  این مقاومت و ایستادگی می توان در مقابل انواع تحریمها و مشکلات پیروز شد.

نماینده ولی فقیه در ری با اشاره به حوادث اتفاق افتاده در کشور عراق بیان کرد: متاسفانه دستهای خائن و پشت پرده که از کشورهای آمریکا و اسرائیل دستور گرفته و با پول عربستان سعودی فساد و جنایت می کنند بسیار زیاد هستند، همچنین در ارتش عراق نیروهای حزب بعث بسیارند از اینرو تنها راه نجات مردم عراق مرجعیت شیعه است.

این مسئول افزود: تاریخ این کشور نشان داده که مرجعیت شیعه کشور عراق را نجات داده است لذا تمامی اقوام در کشور عراق با پیروی از مرجعیت شیعه و بسیج نیروهای مردمی می توانند در مقابل گروههای تکفیری و جنایتکار داعش پیروز شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا