گوناگون

نقشه راه اصلاح نظام اداری در وزارت راه و شهرسازی عملیاتی می شود

81233287 5816092

به گزارش ایرنا از وزارت راه و شهرسازی، سید سعید سیدعلایی افزود: نقشه راه اصلاح نظام اداری، در هشت محور شامل مهندسی نقش و ساختار دولت، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری های مدیریتی، توسعه فرهنگ سازمانی، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی اجرایی می شود.

وی گفت: جلسات شورای اداری بر اساس مصوبه دولت در اجرای «نقشه راه اصلاح نظام اداری» به صورت مستمر برگزار و قصد داریم تا پایان سال، مسئولیت ها و ماموریتهای محوله را به نتیجه برسانیم.

معاون توسعه مدیریت و منابع پیشنهاد داد: باید از تجارب دستگاه های اجرایی در عملیاتی کردن «نقشه راه اصلاح نظام اداری» استفاده شود تا به بهترین شکل موضوعات را اجرایی کرد.

وی با تشریح نمودار سازمانی وزارت راه و شهرسازی، سازمان ها و شرکت های تابعه گفت: با تشکیل کارگروه هایی در سازمان ها و شرکت های تابعه «نقشه راه اصلاح نظام اداری» را در زیر مجموعه های این وزارتخانه عملیاتی خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ شورای عالی اداری در یکصد و شصت و دومین جلسه خود که روز چهاردهم اسفند 1392 به پیشنهاد معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری و در راستای تحقق سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی مقام معظم رهبری برگزار شد، به منظور ارتقای نقش تسهیل گری و هدایت گری دولت و انجام اصلاحات در نظام اداری کشور، «نقشه راه اصلاح نظام اداری» را مشتمل بر هشت برنامه به تصویب رساند.

براساس مصوبه شورای عالی اداری، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری مکلف است؛ براساس نقشه راه، هر ساله برنامه عملیاتی برای تحقق این مصوبه را که شامل عناوینی همچون اقدامات، زمانبندی، دستگاه یا دستگاه های مسئول (اصلی و همکار) است را تهیه و پایان آذر هر سال به تصویب شورای عالی اداری برساند.

براساس مصوبه ابلاغی، تمامی دستگاه های اجرایی مکلفند؛ مطابق با برنامه عملیاتی سالانه ابلاغی از سوی شورای عالی اداری، اقدامات لازم را طبق زمانبندی، معمول و گزارش اقدامات خود را به معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور ارایه کنند.

در این مصوبه تاکید شده است: معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهوری باید ضمن اعمال نتایج اقدامات در نظام ارزیابی عملکرد دستگاههای اجرایی ملی و استانی، گزارش اجرای این برنامه را هر چهار ماه یکبار به رییس جمهور و شورای عالی اداری و حسب ضرورت در دولت ارایه کند.

اقتصام (1)1070**1561

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا