گوناگون

نقش بی بدیل امام حسن(ع) در خاموش کردن فتنه ها بر کسی پوشیده نیست

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر لاله افتخاری رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی شب گذشته 2 تیرماه در مراسم اختتامیه کنگره بین المللی سبط النبی(ع) که با حضور مسئولان و مقامات کشوری و لشکری در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با اشاره به لزوم الگوگیری از سیره اهل بیت(ع) گفت: باید با برنامه ریزی کاری کنیم تا مادران در بصیرت افزایی فرزندان خود و تربیت انسانهایی با بصیرت نقش آفرین باشند و از شخصیت امام حسن(ع) الگو بگیرند.

وی افزود: باید ویژگیهای شخصیتی امام حسن(ع) از کلامشان اتخاذ کرده و به دیگران معرفی کنیم. شاخصه های اخلاقی و سیره زندگانی ایشان را می توانیم با مطالعه زیارت جامعه کبیره معرفی کنیم تا با تبیین این برنامه ها، جامعه سعادتمندی را محقق سازیم.

رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سخن گفتن از شخصیت امام حسن(ع) بسیار دشوار است و هر چه بگوییم کم است، اما به اندازه توان و بیانات قرآن کریم و روایات از اهل بیت (ع)، می توان در چند جمله ای سیره و شخصیت ایشان را تبیین کرد. تاریخ متأسفانه در مورد ایشان اظهار نظر نامناسب داشته، که این اظهار نظر از برگ های سیاه تاریخ است.

دکتر افتخاری با اشاره به شاخصه ها و ویژگی های اخلاقی امام حسن(ع) تصریح کرد: ایشان الگویی برای همه امت مؤمنان هستند و یکی از مصادیق بارز آیه تطهیر در قرآن کریم امام حسن (ع) است. پدر ایشان حضرت علی(ع) که نفس و جان پیامبر(ص) بودند، هستند. مادرشان نیز از جمله زنان اول و آخر عالم اند. حضرت مجتبی (ع) اولین نتیجه ازدواج پرثمر حضرت علی (ع) با حضرت زهرا (س) بوده که تربیت یافته این خاندان بزرگوار هستند.

وی افزود: شخصیتی که، پدر و مادرشان از شهدای بزرگ راه اسلام هستند، هیچ وقت نمی توانند مایه ذلت مؤمنین شوند. ایشان امکان ندارد از صلح به نفع خود استفاده کند و تن به ذلت مؤمنان دهد. امام حسن(ع) از جمله دلاورانی بودند که در سن 20 سالگی فرماندهی لشکر سپاه اسلام را بر عهده داشتند، اما بی بصیرتی یاران این امام بزرگوار موجب شد که ایشان در راه حفظ اسلام و کیان مسلمانان نرمشی قهرمانانه کرده و تن به صلح دهند.

افتخاری عنوان کرد: نقش بی بدیل امام حسن (ع) در خاموش کردن فتنه ها بر کسی پوشیده نیست. ایشان با اقدام خود چشم فتنه را کور کردند تا کیان اسلام و مسلمین دچار تفرقه نشود.

وی با بیان این مطلب که باید از درس تاریخی دوران امام حسن(ع) عبرت بگیریم، گفت: امروز دشمن گاهی با نام تکفیر، داعش یا عناوین دیگر چهره اسلام را خراب می کند و ما باید در این برهه حساس از تاریخ گذشته عبرت گرفته و با بصیرت افزایی دشمن شناسی خود را ارتقاء دهیم. دشمنانی که به شیعه و سنی رحم نکرده و همه را قلع و قمع خواهند کرد.
 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا