گوناگون

نقش موثر معلمان در تحولات اجتماعی انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، بعدازظهر امروز با حضور مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران، فرماندار و رئیس آموزش و پرورش بهارستان مراسم بزرگداشت مقام معلم در این شهرستان برگزار شد.

فرماندار بهارستان در این مراسم اظهار داشت: آموزش و پرورش نقش بسزایی در شکل‌گیری اندیشه انسان و تحولات جهانی دارد چراکه عملکرد افراد در حوزه های مختلف بر اساس پایه‌ریزی اندیشه ها و تعالیم شکل‌ گرفته در مدارس انجام می‌شود.

تلاش معلمان، بالندگی علمی و فرهنگی کشور را بدنبال داشته است

سعید ناجی هفته بزرگداشت مقام معلم و تقدیر از تلاش فرهنگیان را فرصتی برای بازنگری عملکرد قشر فرهیخته جامعه دانست و تصریح کرد: معلمین و فرهیختگان علمی کشورمان امروز با تلاش در عرصه فرهنگ، آموزش و پرورش کشور توانسته‌ اند بالندگی و شکوفایی نظام اسلامی را در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی به ارمغان بیاورند.

نماینده عالی دولت در شهرستان بهارستان با اشاره به اهمیت نقش معلمین افزود: نقش معلم یک نقش الهی و معنوی است؛ چراکه در مسیر انسان‌ سازی، تکامل و ارتقای جایگاه انسان گام بر می‌دارد.

این مسئول سیاست دولت تدبیر و امید را گزینش و انتخاب مدیران برتر در حوزه‌های فرهنگی و آموزشی دانست و متذکر شد: از ابتدای روی کار آمدن دولت یازدهم با انتخاب وزرا و مدیران لایق، دولت نشان داد که با گزینش و انتخاب افراد مؤثر و نخبه در حوزه های مختلف علمی در مسیر پیشرفت، علم‌آموزی و توسعه مصمم است.

نقش موثر معلمین در تحولات اجتماعی انکارناپذیر  است

وی تأکید کرد: رؤسای دستگاه‌های اجرایی، دانش‌آموزان مکتب تعلیم و تعلم هستند و از پیشنهادات و مشاوره اقشار فرهنگی در راستای برنامه‌ریزی و توسعه شهرستان بهارستان بهره خواهند برد.

مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران سخنران بعدی این مراسم بود که با اشاره به  نقش اثرگذار معلم در تحولات اجتماعی عنوان کرد: مقام و منزلت معلم چیزی نیست که بتوانم به راحتی تشریح کنم چون از هر زاویه ای که به مقام معلمی نگاه کنیم به قدری این دایره فراخ و گسترده است که نمی توان تمام ابعاد آن را مورد بررسی قرار داد.

علیرضا کمرئی ادامه داد: به دلیل جایگاه اجتماعی این قشر در تحولات اجتماعی و سطح تعاملات با جمعیت وسیع دانش آموزی، معلمان دارای نقشی برجسته در افکار عمومی کشور هستند.

این مسئول عنوان کرد: در سند چشم انداز کشور نیز بر دانایی محوری بسیار تاکید شده که لازمه آن نقش تربیتی و آموزشی معلم است.

اصلاح و پیشرفت جوامع مرهون آموزش و پرورش است

در ادامه نیز ابراهیم رفیعی ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم به تمامی فرهنگیان گفت: نقش و جایگاه ارزشمند معلمان و شهدا بعد از انبیاء و امامان (ع) برکسی پوشیده نیست چرا که این قشر از سخاوتمند ترین افراد هستند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان تصریح کرد: قشر معلم بدون هیچگونه ادعا و ریا تمام داشته های علمی و اخلاقی خود را در اختیار دانش آموزان قرار می دهند تا انسانهای نیک در جامعه پرورش یابد.

این مسئول با اشاره به جايگاه و اهميت آموزش و پرورش در جامعه افزود: اصلاح و پیشرفت هر جامعه ‌ای از آموزش و پرورش نشات می گیرد، به همین دلیل نیز باید نگاه ویژه‌ای به آموزش و پرورش و معلمان داشته باشیم.

در پایان این همایش از معلمان نمونه آموزش و پرورش ناحیه یک شهرستان بهارستان با اهدای لوح و هدایا تجلیل شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا