گوناگون

يزد ظرفيت تبديل شدن به قطب علمي كشور را داراست

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ارجمندي، ظهر دوشنبه در مراسم تجليل از معلمان ناحيه دو آموزش و پرورش استان يزد اظهار داشت: نيروي انساني سرمايه عظيم آموزش و پرورش است و معلمان استان يزد از ظرفيت علمي بسيار خوبي برخوردارند و با استفاده از اين ظرفيت مي توان يزد را در زمينه هاي علمي به درجات خوبي رساند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به جايگاه و مقام معلمان اظهار داشت: معلمان مسئولان هدايت و نجات بشريت هستند به همين دليل بايد ارزش خود را بدانند و راه رستگاري و تعالي و پيشرفت را پيدا كنند.

اخلاق و رفتار معلمان منبع اصلي تفكر پيشرو است

رئيس ناحيه دو آموزش و پرورش يزد عنوان كرد: اخلاق و رفتار معلمان منبع اصلي تفكر پيشرو است و معلمان نقش آفرينان توسعه و موجب رشد و شكوفايي فكر و انديشه هستند.

IMG19053719

ارجمندي، معلم را چشمه علم و آگاهي خواند و بيان كرد: معلمان در زلال آگاهي خود، انسانها را از جهل و ناداني نجات داده و به سمت دانش و آگاهي هدايت مي كنند.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به ويژگي هاي شهيد مطهري اظهار داشت: آثار شهيد مطهري بسيار جامع و كامل بود و اين عالم بزرگوار همواره در تلاش بود تا اسلام را آنگونه كه هست، به جامعه و مردم معرفي كند.

ارجمندي، شهيد مطهري را الگويي نمونه براي معلمان خواند و افزود: آيت الله مطهري در سخنان و آثار خود، همواره براي آگاهي دادن به جامعه تلاش مي كرد و اخلاق و رفتار و منش اين شهيد بزرگوار با شاگردان و اساتيد خود بي نظير بود.

مقايسه شغل معلمي با شغل انبيا نشان از اهميت علم و دانش در دين اسلام دارد

فرماندار يزد نيز در اين مراسم با اشاره به جايگاه رفيع معلمان اظهار داشت: شغل معلمي با شغل انبيا و جايگاه معلم با جايگاه شهيد مقايسه شده و اين نشان از اهميت علم و دانش در دين مبين اسلام دارد.

محمود شاكري شمسي خاطرنشان كرد: امروز همه افرادي كه سكاندار نظام اسلامي هستند، زماني شاگردان معلماني بوده اند كه در راه تربيت صحيح، علم آموزي و پرورش آنها اقدامات بزرگي انجام داده اند.

وي بيان كرد: هيچ يك از انسانهايي كه روزگاري را در مدارس و در پشت نيمكت ها گذرانده اند، خاطرات معلمان خود را فراموش نمي كنند و اميدواريم معلمان نيز بتوانند نقش واقعي خود را در زمينه پرورش دانش آموزان هم در بعد علمي و هم در بعد معنوي به خوبي ايفا كنند.

IMG19052491

شاكري شمسي، تاثيرگذاري معلمان را بسيار بالا دانست و اظهار داشت: اگر معلمان به لحاظ اخلاقي و روحي بتوانند با دانش آموز ارتباط برقرار كنند، دانش آموزان از آنها تبعيت خواهند كرد و اين نشان از تاثيرگذاري معلمان دارد و معلمان بايد از اين ظرفيت خود در راستاي پيشرفت و تعالي جامعه اسلامي استفاده كنند.

تجليل از ناهيد رشتي، معلم خير مدرسه ساز

در اين مراسم همچنين از خير نمونه ناحيه دو يزد كه خود روزگاري معلم بوده است، تجليل كرد.

ناهيد رشتي كه معلم بازنشسته آموزش و پرورش است، به ياد مادر خود صغري ناظم پور، مدرسه اي ساخت تا ياد و خاطره مادرش كه زني داراي استعداد ويژه بود و در سال 1318 موفق به اخذ ديپلم شده و در كل دانش آموزان دختر و پسر كشور، در آن سالها رتبه اول را كسب كرده بود، براي هميشه زنده بماند.

تجليل از 159 معلم ناحيه دو يزد

مسئول روابط عمومي آموزش و پرورش ناحيه دو يزد نيز در حاشيه اين مراسم به خبرنگار مهر گفت: امسال 260 معلم در استان يزد تجليل شدند كه 159 نفر از آنها از ناحيه دو بوده اند.

حبيبه تقوي عنوان كرد: امروز 100 معلم نمونه در سطح آموزشگاهي، 57 معلم نمونه در ناحيه و دو معلم نمونه در سطح استاني مورد تجليل قرار گرفتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا