گوناگون

نمایشگاه مالزی، فرصتی دوباره برای سفرهای خارجی مسوولان سیستان و بلوچستان

81210136 5776294

به گفته ˈمحمد یعقوبیˈ مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی سیستان و بلوچستان در نمایشگاه مالزی 12 واحد تولیدی از این استان که در زمینه کنسرو ماهی، فرآوری ماهی، میگو و پودر ماهی فعالیت دارند، حضور داشتند.

در حالیکه گفته می شود از میان 350 شرکت خارجی در قالب 74 غرفه 10 غرفه به ایرانی ها واگذار که فقط دو غرفه آن در اختیار شرکتهای سیستان و بلوچستان قرار گرفت اما شمار مسوولان و کارشناسان دستگاههای مرتبط استان بیش از حد نصاب لازم بوده است بطوریکه در غرفه ها بیش از آنکه کالاها به نمایش درآید توسط افراد غیرمرتبط اشغال شد موضوعی که بار دیگر فرصت طلبی و رقابت عده ای را برای سفرهای خارجی از جیب دیگران یادآور شد.

این سفرهای خارجی در حالیست که سیستان و بلوچستان اگر نگوییم ضعیف ترین، دست کم در ردیف غیرصنعتی ترین استانهای کشور قرار دارد و در این رابطه سعید اربابی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس چندی پیش گفته بود برخی شهرکهای صنعتی استان فقط در حد یک تابلو خلاصه شده اند و بخش صنعت و معدن استان نیز به رغم مزیتهای نسبی عملکرد قابل قبولی ندارد.

خبرنگار ایرنا تلاش کرد نظر نادر میرشکار رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان را درباره دست آوردهای سفرهای پی در پی خارجی برخی مسوولان استان جویا شود اما باوجود چندین تماس با دفتر و تلفن همراه وی امکان گفت و گو میسر نشد.

در عین حال ایرنا مرکز سیستان و بلوچستان آماده است آمار و هزینه های سفرهای خارجی مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان طی 4 سال گذشته و دست آوردهای آن را برای اطلاع عموم منتشر کند.

2729/7312

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا