گوناگون

نمایشگاه معرفی خدمات وزارت بهداشت به اتباع خارجی

81216552 5787486

بگزارش ایرنا از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ دکتر «محمود سروش»معاون معاونت وزارت بهداشت و رییس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر این وزارتخانه گفت:این نمایشگاه روزهای 5 و 6 تیر ماه و همزمان با روزجهانی پناهندگان درمحل نمایشگاه برج میلاد برگزار می شود.

وی این نمایشگاه را فرصتی ارزشمند برای نشان دادن خدمات نظام سلامت جمهوری اسلامی ایران به اتباع خارجی بخصوص اتباع افغانی تحت پوشش بهداشتی درمانی اولیه کشور توصیف کرد.

دکتر سروش حضور وزارت بهداشت را در این نمایشگاه در قالب سه غرفه خدمات بهداشتی درمانی اولیه، غرفه درمان و غرفه آموزش معرفی کرد و گفت: ارتقای آگاهی و دانش اتباع به منظور ترغیب بازگشت داوطلبانه به کشورشان مهمترین هدف این نمایشگاه است.

دکتر سروش با اشاره به اینکه خدمات ایران به اتباع خارجی بسیار گسترده است، افزود:علاوه بر خدمات اولیه بهداشتی به اتباع خارجی خدماتی از جمله خدمات به مادران باردار، جلوگیری از مرگ مادران، سلامت کودکان و بطور کلی تمام ابعاد بهداشتی درمانی اولیه به پناهندگان مجاز یا غیر مجاز ارائه می شود.

وی با تاکید بر همکاری ایران طی 35 سال گذشته با کمیساریای عالی پناهندگان گفت:ایران با توجه به هزینه ناچیز اختصاص داده شده از سوی کمیساریای عالی پناهندگان به اتباع خارجی و با وجود تحریم های چند سال اخیر خدمات وزارت بهداشت به اتباع خارجی چند برابر بوده است.

سروش افزود که در این نمایشگاه علاوه بر وزارت بهداشت، آموزش و پرورش، نهضت سواد آموزی، جهاد کشاورزی و سازمان فنی و حرفه ای و دیگر نهادهای ذیربط حضور دارند.

اجتمام**7268**1856

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا