گوناگون

نمایشگاه کتاب استانی در خراسان شمالی افتتاح شد

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه استاندار خراسان شمالی با حضور در محل هشتمین دوره نمایشگاه کتاب استانی، این نمایشگاه را افتتاح کرد.

سید علی اکبر پرویزی در آئین افتتاح این نمایشگاه با اشاره به مشکلات و محدودیت هایی که  در سالهای اخیر متوجه فعالان عرصه کتاب بوده است گفت:  امیدواریم در دولت یازدهم  و با توجه به نگاه مثبت و تلاش دست اندرکاران این بخش، شاهد کاهش و رفع مشکلات فعالان عرصه نشر باشیم.

وی افزود: سال گذشته نمایشگاه کتاب در استان به دلایلی برپا نشد اما امیدواریم با حمایت های دولت و برنامه ریزی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همه ساله شاهد برگزاری و تقویت چنین برنامه های فرهنگی باشیم.

پرویزی در ادامه اظهار داشت: کتاب همواره به عنوان مهمترین عامل رشد و پیشرفت کشورها محسوب می شود و امروز اگر کشوری در مسیر رشد و توسعه گام برداشته است؛ مطمئنا موفق شده که فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را در بین قشر جوان خود ترویج دهد.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب در استان را یک رویداد بزرگ فرهنگی عنوان کرد و گفت: بر پایی چنین نمایشگاههایی در بلند مدت تاثیرات مثبتی را برای استان به همراه خواهد داشت.

نماینده عالی دولت مهمترین عامل در ترویج فرهنگ مطالعه  را ایجاد انگیزه و احساس نیاز به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و گفت: افزایش ساعات بازدید و تبلیغات محیطی موثر می تواند به حضور بیشتر هم استانی ها در این رویداد فرهنگی کمک کند.

n ketab1

امام جمعه بجنورد نیز در این مراسم  با بیان اینکه کتاب و علم و آگاهی در سبد کالای یک مسلمان حرف اول را می زند تاکید کرد: مردم مسلمان به ویژه جوانان باید در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بیش از پیش اهتمام داشته باشند.

حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی از کتاب به عنوان گنجینه اندیشه و حاصل یک عمر تجربه و تحقیق نویسنده آن یاد کرد  و گفت: اگر کسی طعم مطالعه کتاب را بچشد، دیگر نمی تواند مطالعه آن را رها کند.

وی اظهار داشت:  برپایی نمایشگاههای کتاب یکی از بهترین ظرفیت ها برای توسعه و تقویت فرهنگ اسلامی و فرصتی مناسب برای شناساندن کتب تازه تالیف شده از سوی ناشران است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان افزود: این نمایشگاه پس از یک دوره وقفه امسال بار دیگر در بجنورد راه اندازی شد که مطمئنا مخاطبان زیادی را به سوی خود جذب و زمینه رشد و بالندگی فرهنگی را در جامعه شتاب خواهد داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی نیز در مراسم افتتاحیه هشتمین نمایشگاه کتاب در این استان گفت:  برای برپایی این نمایشگاه اعتباری معادل دو میلیارد ریال هزینه شده است.

حسین ثابت قدم وحید افزود: برای رفاه حال شهروندان و علاقمندان به کتاب و در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی  امسال  سه میلیارد ریال بن کتاب با تخفیف 20 درصدی در اختیار علاقمندان به خرید کتاب گذاشته خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این نمایشگاه 210 ناشر از سراسر کشور با بیش از 20 هزار عنوان کتاب در 180 غرفه  به عرضه آثار و کتب موسسات انتشاراتی و یا نمایندگی های خود می پردازند.

این نمایشگاه همچنین میزبان 11 نشست تخصصی با حضور استادان و کارشناسان حوزه‌های مرتبط خواهد بود.

قرار است در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، برنامه‌های جنبی شامل  “راه اندازی کارگاه آموزشی در حوزه‌ هنرهای تجسمی و خوشنویسی”، “اجرای نمایش خیابانی و تئاتر عروسکی”، “فروش تولیدات سمعی و بصری”، “فروش آثار هنری تجسمی و خوشنویسی» و برنامه “تک‌نوازی گروه موسیقی مقامی” اجرا شود.

به گزارش خبرنگار مهر، این نمایشگاه که در محل مجتمع بازار بزرگ امام رضا (ع) موسوم به ” بازار بزرگ روز” واقع در میدان امام رضا (ع) بجنورد راه اندازی شده است همه روزه از ساعت 14 تا 22 میزبان عموم علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.

این نمایشگاه از عصر سه شنبه 20 خردادماه جاری به مدت یک هفته در مکان فوق دایر خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا