گوناگون

نمایش ارادت خالصانه مردم آذربایجان غربی به عملدار کربلا در برودت شدید هوا

به گزارش خبرنگار مهر، آیین های عزاداری تاسوعای حسینی امسال در کنار اینکه دوباره مردم را به دلیل بارش های باران مجبور به استفاده از وسایل و لباس های گرم کرده است با شور و حضور گسترده اقشار مختلف مردم اعم از پیر و جوان، کودک و نوجوان و شور اشتیاق عزاداران حسینی در سراسر آذربایجان غربی برگزار شد.

بخش ها، شهرها و روستاهای آذربایجان غربی در روز تاسوعای حسینی که به روز حضرت عباس (س) علمدار کربلا مشهور است با راه اندازی صدها دسته و هیات عزاداری در خیابانها و معابر عمومی به سوگواری برای امام حسین (ع) و یاران باوفایش به خصوص حضرت ابوالفضل (س) پرداختند.

برخی از مردم عزادار نیز به نیت برآورده شدن حاجاتشان در میان دسته ها و مردم عزادار، مواد غذایی، چای، شربت و شیر توزیع می کنند، علم و کتل ها رنگارنگ در میان دسته ها به حرکت درآمده و تعداد زیادی از مردم به واسطه نذری که دارند انواع پارچه، روسری به این علم ها نصب می کنند.

با توجه به حضور اقلیت های متعدد مذهبی در این استان حضور برخی از اقلیت های مذهبی در مراسمها نیز حال و هوای خاصی به عزاداری تاسوعای حسینی افزوده بود.

همچنین سازمان انتقال خون آذربایجان غربی نیز در این روز عاشورا و تاسوعای حسینی برای خدمت رسانی بیشتر به اهداکنندگان با ایجاد و راه اندازی پایگاه هایی در شهرهای مختلف اقدام به خون گیری از اهداکنندگان می کنند.

در این راستا در شش شهر استان پایگاه های انتقال خون ثابت دایر شده است و در سایر شهرها نیز پایگاه ها در کنار مراسم عزاداری و به صورت سیار فعال می کنند.

پایگاه های ثابت در خود ادارات انتقال خون مستقر هستند و در شهرهای ارومیه، سلماس، نقده، مهاباد، خوی و میاندوآب این پایگاه ها ثابت هستند و تمام این پایگاه ها طی ایان تاسوعا و عاشورای حسینی در دو شیفت صبح و بعد از ظهر فعالیت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا