گوناگون

نماینده مجلس: جمعیت ایلام بدلیل مهاجرت مردم در حال کاهش است

81147952 5666832

به گزارش ایرنا، ˈعمران علی محمدیˈ روز جمعه در نشست شورای هماهنگی جهاد کشاورزی ایلام که با حضور وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: جایگاه جمعیتی استان ایلام در کشور بسیار پایین بود که امروزه بدلیل مهاجرت های بی رویه این روند نیز در حال افزایش است.

وی ادامه داد: با بررسی آمار جمعیت ایلام در سالهای گذشته می توان به این نتیجه رسید که جمعیت استان بدلیل مهاجرتها روز به روز در حال کاهش است و این یک خطری جدی و زنگ هشداری برای مسوولان است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: این مهاجرتها تا جایی پیش رفته است که یک شهرک چهار هزار نفری از مردم استان ایلام در شهر سیدنی استرالیا شکل گرفته است.

علی محمدی تاکید کرد: این موضوع نیازمند ریشه یابی است اما مهمترین دلایل آن را می توان در نبود امکانات، بیکاری و ….اعلام کرد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه از بالا بودن سود وام بانکی بخش کشاورزی انتقاد کرد و گفت: این مساله باعث بی رونقی حوزه کشاورزی در ایلام شده است.

وی ادامه داد: امروز شاهد شرایط سخت کشاورزان بدلیل سودهای بسیار بالای وام بانک های عامل هستیم.

علی محمدی بیان کرد: مردم ایلام برای نظام و کشور هزینه بسیاری پرداخته اند و متحمل سختی ها و رنج های بسیاری شده اند.

وی گفت: شاید چیزی که بیشتر از خشکسالی به کشاورزان فشار بیاورد همین وام هایی هستند که با داشتن سود بسیار بالا، زندگی را برای کشاورزان سختکوش تنگ می کند.

علی محمدی اظهار کرد: مردم ما توقع داشتن کار اداری و دولتی ندارند، بلکه با فراهم شدن زیرساخت ها و امکانات کشاورزی و دامپروری به فعالیت آزاد و امور تجاری می پردازند که می تواند منجر به توسعه و رونق استان شود.

وی از وضعیت بیمه های کشاورزی نیز انتقاد کرد و یادآور شد: بیمه ها در زمانی که باید به تعهدهای خود عمل کنند، از این کار سرباز می زنند. ک/2

7177/540

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا