گوناگون

نماینده مجلس: دستورالعمل قیمت گذاری خودرو تا پایان هفته ابلاغ می شود

81175847 5715945

ˈمحمد علی مددیˈ روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با اشاره به جلسه چهارشنبه گذشته شورای رقابت اظهارکرد: این شیوه قیمت گذاری با توجه به شاخصه های اقتصادی از جمله نرخ تورم و با توافق قطعه سازان و خودروسازان نهایی شده است.

وی با بیان اینکه در این دستورالعمل چند متغیر شفاف و عملیاتی لحاظ شده است، اعلام کرد: قیمت های حاصله با این دستورالعمل، پایین تر از قیمت های حبابی کنونی خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس نهم با اشاره به اینکه شورای رقابت هم مانند دولت با افزایش قیمت خودرو مخالف است، افزود: افزایش قیمت انرژی و اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها در این دستورالعمل قیمت گذاری مد نظر بوده است.

وی با بیان اینکه منافع تولید کننده و مصرف کننده در دستورالعمل قیمت گذاری تهیه شده در شورای رقابت لحاظ شده است، اظهارکرد: چنانچه خودروسازان از شیوه ابلاغی شورای رقابت تبعیت نکرده و همچنان رویکرد انحصاری خود را ادامه دهند، موضوع از طریق مراجع قضایی و سازمان بازرسی قابل پی گیری خواهد بود.

نماینده مردم میانه در خانه ملت با اشاره به ماموریت هیات تحقیق و تفحص از خودروسازان گفت: وظیفه این هیات رسیدگی به مسایل مالی و تخلفات احتمالی خودروسازان بود و به موضوع قیمت گذاری وارد نشده است.

7232/587 / 1539

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا