گوناگون

نماینده مجلس: دولت با اجرای مرحله سوم تحول سلامت، عدالت درمانی را تکمیل کرد

81193372 5747382

عابد فتاحی روز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای دو مرحله طرح تحول سلامت، توانست بخش بزرگی از مشکلات جامعه بیماران را حل کرده و راهی بهتر برای درمان آنان ارائه دهد.

وی اظهار کرد: مکلف ساختن بیمارستانها نسبت به تهیه وسایل مورد نیاز بیماران از جمله دارو و سایر وسایل پزشکی و به حداقل رساندن هزینه های بیمارستانی امید را در دل مردم زنده کرده است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی افزود: دسترسی آسان بیماران به دارو مخصوصا بیماران صعب العلاج و رفع دغدغه های مردم گام بلندی در حوزه درمان و سلامت بود که با اجرای طرح تحول نظام سلامت توسط دولت یازدهم برداشته شد.

فتاحی اضافه کرد: این بار نیز، ماندگاری پزشکان متخصص در کلینیک ها و انتقال تجهیزات و وسایل مورد نیاز آنها به کلینیک ها در دستور کار قرار گرفته تا بدینوسیله پزشکان متخصص به جای حضور در مطب در مراکز درمانی و بیمارستانها و کلینیک ها انجام وظیفه کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: همچنین حمایت از پزشکان مستقر در مناطق محروم و تلاش برای ماندگاری آنها در این مناطق دیگر اقدامی است که صورت می گیرد.

وی افزود: اقدام جدی دولت در حمایت از پزشکان مستقر در مناطق محروم گام قابل تحسینی است که می تواند درد بیماران را التیام ببخشد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بسیاری از مناطق دورافتاده محروم از خدمات درمانی هستند گفت: با روندی که دولت تدبیر و امید اتخاذ کرده در چند سال آینده مناطق دور افتاده کشور نیز شاهد حضور پزشک و پرستار می شوند که این اوج درایت و توانمندی دولت امید است.

فتاحی یادآور شد: تاکید ویژه بر زایمان طبیعی و جلوگیری از سزارین از دیگر برنامه هایی است که در این مرحله نیز با جدیت تمام دنبال می شود چرا که نگاهی به گذشته و افزایش بی رویه زایمان هایی که از طریق سزارین صورت می گیرد ثابت می کند این روش خطرات زیاد و پیامدهای ناخوشایندی داشته است که یکی از آنها مرگ و میر نوزادان است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: طرح تحول نظام سلامت، تحول بزرگ و ارزشمندی در عرصه بهداشت و درمان کشور در درازمدت به وجود می آورد.

در سال 93 سیاستهای کلی سلامت از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد و به دنبال آن دولت یازدهم اجرای طرح تحول سلامت را آغاز کرد.

این طرح از پانزدهم اردیبهشت ماه سال جاری در سطح کشور اجرا می شود.

8135/581

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا