گوناگون

نماینده مجلس: صنعت گردشگری ظرفیت پویای اقتصاد کشور است

81163179 5693963

ˈ موید حسینی صدر ˈ چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توجه به صنعت گردشگری می تواند اقتصاد کشور را به سمت خودکفایی سوق دهد و برای این کار باید غبار غفلت و فراموشی از صنعت گردشگری زدوده شود.

وی اظهار کرد: بسترسازی برای جذب گردشگر، ساماندهی بناهای تاریخی و همچنین تهیه امکانات رفاهی برای گردشگران از مهمترین برنامه هایی است که می تواند در جذب گردشگر مفید واقع شود.

این نماینده مجلس ادامه داد: ایران اسلامی با داشتن ظرفیت های بالای گردشگری همانند بناهای تاریخی، منابع طبیعی، جنگلها، زندگی عشایری و مهمتر از همه آداب و رسوم کهن می تواند در جذب گردشگر رتبه ممتازی را در جهان کسب کند.

وی با بیان اینکه بسیاری از بناهای تاریخی در حال حاضر فاقد امکانات رفاهی بوده و حتی مکان مناسبی برای استراحت گردشگران ندارد، گفت: این بی توجهی ها باید جبران شود و آثار تاریخی باید به شکل زیبایی ساماندهی شوند.

حسینی صدر افزود: غفلت از ظرفیت های گردشگری و آثار تاریخی نه تنها چهره ای نامناسب از ایران به دنیا نشان می دهد بلکه مهمتر از همه این فرصت را به دیگران می دهد تا از غفلت ما سوء استفاده کرده و آثار تاریخی و فرهنگی ما را به نام خود ثبت کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، صنعت گردشگری را منبعی مناسب برای توسعه و اشتغال عنوان کرد و گفت: این صنعت می تواند در ارز آوری به کشور و رشد اقتصاد آن نقش مهمی داشته باشد.

وی افزود: درآمدی که سالیانه از صنعت گردشگری نصیب برخی کشورها می شود به مراتب بیشتر از درآمدهای نفتی است و به همین خاطر بسیاری از کشورهایی که منابع نفتی یا منابع خاصی ندارند با تکیه بر صنعت گردشگری صاحب اقتصادی پویا در خاورمیانه شده اند.

نماینده مردم خوی و چایپاره افزود: صنعت گردشگری از ستونهای اصلی توسعه کشور است و می تواند اقتصاد کشور را به سمت خودکفایی و خود اتکایی سوق داده و از وابستگی به نفت نجات دهد.

حسینی صدر با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر تقویت تولیدات و صنایع داخلی اضافه کرد: بر همین اساس باید این صنعت نیز همانند سایر صنایع تقویت شده و به شکوفایی برسد.

وی با اشاره به وجود آرامگاه شمس تبریزی پیر و مراد مولانا در خوی نیز اظهار کرد: این اثر تاریخی که سالانه می تواند هزاران هزار گردشگر را به سوی خود فراخواند فاقد امکانات شایسته رفاهی است و باید گفت این غفلت عیب بزرگی برای ماست.

آذربایجان غربی در شمالغرب کشور با بهره گیری از آثار باستانی و تاریخی و فرهنگی متعدد و منابع زیبا و بکر طبیعی از ظرفیت های فوق العاده ای در توسعه صنعت گردشگری برخوردار است.

این استان با بهره مندی از یک هزار کیلومتر مرز مشترک زمینی با کشورهای ترکیه، عراق و جمهوری آذربایجان، معبر و پل ورودی مسافران خارجی و گردشگران به کشور اسلامی ایران است.

وجود نزدیک به یک هزار و 500 اثر ثبت شده باستانی و تاریخی آذربایجان غربی در فهرست آثار کشور اعم از تپه های تاریخی، ابنیه و آثار فرهنگی در کنار دو اثر ثبت شده این استان شامل مجموعه آثار تخت سلیمان تکاب و قره کلیسای چالدران در آثار جهانی یونسکو، آذربایجان غربی را از مناطق مهم برای جذب گردشگر مطرح کرده است.

8135/581/ 1495

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا