گوناگون

نماینده مردم زابل: هزینه آب و برق سیستانی‌ها با چه منطقی محاسبه می‌شود

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی گفت: هزینه آب و برق سیستانی‌ها با چه منطقی بر اساس تعرفه مناطق خوش آب و هوا محاسبه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)- منطقه سیستان‌وبلوچستان، حلیمه عالی افزود: با توجه به دستور رئیس‌جمهور مبنی بر راه‌اندازی منطقه آزاد تجاری سیستان، اما هنوز هیچ اقدامی در این رابطه انجام نشده است.

وی در ادامه با اشاره به مشکلات آموزشی منطقه نیز اظهار کرد: بررسی مشکلات و کمبودهای آموزشی سیستان و بلوچستان بصورت جدی در مجلس در حال پیگیری است.

نماینده مردم زابل گفت: از آنجا که مراکز آموزشی یکی از مهمترین مولفه‌های پیشرفت است، لذا باید مراکز آموزش عالی و دانشگاهی در استان سیستان و بلوچستان گسترش یابد و مشکلات فارغ التحصیلان بیکار نیز رفع شود.

وی تصریح کرد: تعطیلی و غیرفعال بودن شهرک‌های صنعتی، قیمت ناپایدار در بازار، توزیع نامناسب کالا، عدم استفاده از فرصت مرزی و غیرفعال بودن بازارچه‌های مرزی و منطقه‌ ویژه اقتصادی و تجاری مشکلات اقتصادی زیادی برای مردم منطقه بوجود آورده است.

عالی در ادامه از مسئولان استان خواست تا به ورزش استان نیز توجه ویژه نشان دهند و افزود: حمایت مسئولان از ورزش اول منطقه سیستان (کبدی) باید جدی‌تر شود.

وی افزود: این ورزش بومی سیستان و بلوچستان است اما به علت بی‌توجهی هر روز در استان کمرنگ‌تر می‌شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا