گوناگون

نماینده ولی فقیه: اقوام شیعه و سنی سیستان و بلوچستان وفادار به نظام اسلامی هستند

81164087 5695583

به گزارش ایرنا، آیت الله ˈعباسعلی سلیمانیˈ عصر روز چهارشنبه با حضور در منزل دو نفر از سران طوایف ˈ

شه بخش و قنبرزهیˈ از تلاشهای آنان در همکاری با دستگاههای امنیتی، انتظامی، قضایی و اجرایی در تامین امنیت منطقه تقدیر کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان در دیدار با ˈسردار حاج محمد شه بخشˈ فرزند مرحوم نعیم خان شه بخش بزرگ این طایفه و شماری از معتمدان و ریش سفیدان طایفه شه بخش و تیره های وابسته به آن گفت: رشادتها و تلاشهای طوایف شیعه و سنی این استان در حفظ امنیت و پاسداری از مرزها قابل تقدیر است.

عضو خبرگان رهبری اظهار داشت: ایران اسلامی از اقوام، طوایف و فرهنگهای مختلف تشکیل شده و هر یک از آنها گلهای باغ نظام اسلامی هستند و برای رهبری و مسوولان نظام از اهمیت خاصی برخوردارند.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان با تقدیر از تلاش بزرگان و ریش سفیدان طایفه شه بخش در کمک به حل برخی مشکلات منطقه از جمله اختلافات و مسائل ناامنی، گفت: همکاری خوب و نزدیک معتمدان و ریش سفیدان این طایفه با دستگاههای مختلف نشان از عشق و علاقه آنان به رهبری، نظام و میهن اسلامی دارد.

ˈمحمد شه بخشˈ سردار طایفه شه بخش نیز در این دیدار با تقدیر از توجه و عنایت نماینده ولی فقیه در استان به معتمدان و ریش سفیدان گفت: بزرگان، ریش سفیدان و معتمدان و تمامی اعضای این طایفه همواره آماده همکاری و جان فشانی در راه حفظ دستاوردهای انقلاب، امنیت استان و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی هستند.

وی افزود: طایفه شه بخش با 18 تیره وفادار به نظام اسلامی و رهبری معظم انقلاب و مسوولان نظام بوده و آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با نهادهای امنیتی اعلام می دارند.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان همچنین در دیدار با

ˈسردار حاج شیرمحمد قنبرزهیˈ فرزند مرحوم حاج آساخان، بزرگ طایفه قنبرزهی و شماری از معتمدان و ریش سفیدان این طایفه و تیره های وابسته به آن اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی سران و بزرگان طایفه قنبرزهی به دیدار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی مشرف شدند و وفاداری و همبستگی خود را به انقلاب اعلام کردند.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: بزرگان وریش سفیدان و اعضای این طایفه همواره در حفظ امنیت منطقه و پاسداری از مرزهای میهن اسلامی از هیچ تلاشی فروگذار نبودند که تلاشهای آنان قابل تقدیر است.

امام جمعه زاهدان گفت: طوایف شیعه و سنی سیستان و بلوچستان از روزهای نخست انقلاب با اعلام بیعت با حضرت امام خمینی (ره) عشق و علاقه خود را به انقلاب و رهبری به اثبات رساندند.

عضو خبرگان رهبری بر وحدت بیش از پیش اقوام و طوایف در استان و تعامل و همکاری در توسعه و پیشرفت منطقه تاکید کرد و اظهار داشت: جذب سرمایه گذاران بومی ساکن در سایر نقاط کشور و جهان و سرمایه گذاری در بخش های تولید و صنعت این استان می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال و رفع مشکلات موجود داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان بیان کرد: معتمدان، ریش سفیدان و بزرگان طوایف در جذب نیروهای بومی صاحب سرمایه می توانند نقش مهمی ایفا کنند که انتظار است در این زمینه با دستگاههای دست اندرکار همکاری لازم را داشته باشند.

سردار شیرمحمد قنبرزهی سرطایفه قنبرزهی سیستان و بلوچستان نیز گفت: این طایفه همواره در دفاع از آرمانهای انقلاب و امام امت پیش قدم بوده و همگام با سایر طوایف استان در پاسداری از مرزهای میهن اسلامی آماده جان فشانی بوده است.

وی افزود: ما سربازان نظام اسلامی دوشادوش نهادهای امنیتی، انتظامی، اجرایی و قضایی در تامین امنیت و توسعه و پیشرفت استان از هیچ تلاشی فروگذار نیستیم و پیشرفت های بدست آمده در این منطقه را از برکان انقلاب اسلامی می دانیم. ک/2

653

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا