گوناگون

نماینده کاشمر در مجلس محورهای تحقیق و تفحص از سامان جنگل ها را اعلام کرد

81166249 5699401

«محمد اسماعیل نیا» نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، آثار از بین رفته جنگل ها در اثر سیل و از بین رفتن خاک غنی در اثر رانش و حفظ جنگل ها به لحاظ پایش انسانی، صنعتی و الکترونیکی را از دیگر محورهای تحقیق و تفحص از سازمان جنگلها مراتع و آبخیزداری بیان کرد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی افزود: در راستای اجرای این تحقیق و تفحص، فراخوانی در ششم اردیبهشت ماه جاری منتشر شد تا به اطلاع عموم برسد.

وی با بیان اینکه هیات تحقیق و تفحص بر اساس مصوبه هشتم بهمن 92مجلس کار خود را آغاز کرده است، گفت: در فراخوان این هیات از تمام اشخاص حقیقی و حقوقی که اطلاعات، اسناد و مدارکی درباره محورهای فراخوان دارند، دعوت به همکاری شده است.

** افراد سودجو گلوگاه ها را به خوبی می شناسند

نایب رییس کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت حفظ جنگل ها و مراتع کشور اظهار داشت: بعضی از افراد سودجو که در مدار رانت حرکت کرده و گلوگاه ها را به خوبی می شناسند بهترین جنگل های کشور را به بهانه های مختلف از جمله در معادن سنگ از بین می برند.

وی همچنین گفت: با وجود زحماتی که مسولان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری متحمل می شوند، این افراد به صورت مرموزانه ای جنگل ها و مراتع کشور را تخریب می کنند.

اسماعیل نیا خاطرنشان کرد: جنگل های ایران از بهترین و منحصربه فرد ترین آثار طبیعی در دنیا است و باید با چنگ و دندان از این اکوسیستم حفاظت و حمایت کنیم .

به گفته وی، احکام افراد و تیم هایی که قرار است با هیات تحقق و تفحص همکاری کنند، صادر شده و علاوه بر تیم هایی که فعالیت می کنند، تیم هایی متشکل از کارشناسان خبره هیات، تحقیق و تفحص را کمک می کنند.

رییس هیات تحقیق و تفحص از سازمان جنگلها مراتع و آبخیز داری گفت: فاز اول ارائه گزارش تحقیق و تفحص 6 ماهه است و در صورت نیاز این زمان شش ماه دیگر تمدید می شود.

سیام(4)**2021**1572

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا