گوناگون

نوشابه انرژی زا نخورید ، روغن زیتون بخورید

1717

این روز ها استفاده از نوشیدنی های انرژی زا در افراد به ویژه ورزشکاران باب شده است. حال قصد داریم نوع طبیعی این نوشیدنی ها را به شما معرفی کنیم ، روغن زیتون علاوه بر خواص درمانی می تواند انرژی زا نیز باشد.

زیتون درختچه ای است با برگهای سبزو دائمی که به حالت وحشی حدود ۵ متر یا بیشتر ارتفاع دارد ولی اگر در شرایط مساعد پرورش یابد ارتفاع آن به ۱۲ تا ۱۵ متر ومحیط تنه آن به ۳ الی ۴ متر می رسد . تنه آن در انواع مسن دارای ظاهری ناصاف و به هم پیچیده با شکافهای عمیق و نامنظم است ولی در پایه های جوان ، پوشیده از پوست صاف به رنگ خاکستری مایل به سبز می باشد.

ترکیبات شیمیایی:

۷۳ درصد روغن زیتون را اولئین مخلوط با لینولئین و پالمیتین تشکیل می دهد . دو نوع روغن زیتون از روی نسبت اسیدهای موجود در گلیسریدهای آنها شناخته شده است ؛ یکی روغن زیتون ترکیه که دارای ۷۵ درصد اسید اولئیک ، ۱۰ درصد اسید پالمتیک،

۹ درصد اسید لینولئیک است. دیگری روغن زیتون ایتالیایی که نسبتا کمیاب تر است و حاوی ۶۵ درصد اسید اولیک است.

خواص درمانی:

روغن زیتون علاوه بر آنکه دارای مصارف جاری در تغذیه است ، اثر نرم کننده ، ملین و صفرابر دارد . تحقیقات علمی نشان دهنده آن است که استفاده از روغن زیتون از بروز رماتیسم مفصلی جلوگیری میکند و افرادی که از آن استفاده نمی کنند یا کمتر استفاده می کنند ۵/۲ برابر از افرادی که استفاده می کنند به رماتسیم مفصلی مبتلا می شوند.

روغن زیتون برای طبخ و سرخ کردن مواد غذایی مناسب است . طبق تازه ترین تحقیقات پژوهشگران روغن زیتون د رکاهش سرطان سینه مفید است و باعث کاهش این بیماری می شود. از روغن زیتون در دفع سنگهای صفراوی، دفع یبوست ها مزمن، قولنجهای ناشی از مسمومیت از سرب مخصوصا برای کارگران چاپخانه ها که با حروف سربی سرو کار دارند استفاده به عمل می آید. روغن زیتون را گاهی به صورت امولوسیون به همراه آب لیمو مصرف می کنند زیرا در برخی موارد به علت باقی ماندن در روده ها تند می گردد و اثر تحریک کنند ه به وجود می آورد که نتیجه اش پیدایش حالت استفراغ است . روغن زیتون در رفع سرفه های خشک همراه با حالات تحریک آمیز، یبوست های مزمن، انسداد روده ها، بیماری هایی که ایجاد التهاب دردستگاههای داخلی می نمایند و مسمومیت ازمواد زایل کننده و از بین برنده بافتها ، اثر مفیدی دارد . روغن زیتون را می توان در گزش بعضی از حیوانات مورد استفاده قرار داد مانند مار و حشرات دیگر و حتی معتقدند اگر به ملایمت بر روی پوست بدن مالیده شود در درمان استسقاء و آب آوردن انساج اثرات نیکو ظاهر می نماید.

روغن زیتون از نظر غذایی بهترین روغن است که می توان برای تهیه سالاد مصرف کرد. روغن زیتون برای مداوای ناراحتی کبدی، عوارض کلیه ها، سنگ های صفراوی و قولنج های کلیوی نیز مفید است .خوردن هر روز روغن زیتون صبح ناشتا به مدت ۱۵ روز برای درمان سنگ صفرا و دفع ورم معده و ترشی معده مفید است و اگر از طعم آن خوشتان نمی آید آن را با آب پرتقال یا لیمو ترش مخلوط کرده میل نمایید. اگر روغن زیتون را با گل ختمی مخلوط کرده و بعد از ۲۰ روز آن را صاف کرده هر روز یک قاشق غذا خوری از آن مصرف کنید برای دفع چرک سینه و برونشیت مفید است. جوشانده هر روز ۵ تا ۱۰ برگ زیتون در آب به مدت ۲ دقیقه برای کاهش فشار خون بسیار مفید است واز جذب کلسترول در رگها می کاهد.

خوردن روغن زیتون برای تقویت حافظه و ازدیاد هوش مفید است. در روغن زیتون وخود زیتون کلسیم و فسفر فراوانی نهفته است . اگر شخصی را مار بگزد فورا یک لیوان روغن زیتون را سر بکشد از خطر مرگ برکنار می ماند. پانصد گرم روغن زیتون و پانصد گرم صمغ کاج اگر باهم جوشانده شوند و خوب به هم بخورند وروی محل درد ماساژ داده شوند درد را تسکین می دهد. اگر میوه زیتون را با مغز گردو بکوبید و هر روز صبح ناشتا یک قاشق آن را میل کنید. تا ۱۰ روز برای انواع استخوان درد و ورم روده مفید ونافع است. مالش دادن روغن زیتون بر روی پوست کودکان مبتلا به کم خونی و نرمی استخوان مفید است. ماساژ دادن روغن زیتون بر روی لثه دندان در درمان پیوره می تواند نتایج مفیدی به دست آورد.

مالش دادن روغن زیتون تازه به پوست سر هنگام شب قبل از خواب به مدت ۱۰ روز، از ریزش موی سر جلوگیری به عمل می آورد . پس ازمالش دادن باید سر را بپوشانید و هنگام صبح با شامپویی آن را شستشو دهید. مالیدن مخلوط گلسیرین و روغن زیتون که به نسبت مساوی از هریک تهیه شده باشد برای رفع خراشهای پوست و حفاظت وتامین بهداشت پوست موثر است. پیامبر(ص) فرمود؛ روغن زیتون بخورید زیرا صفرا و سودای بدن را متعادل می کند و از بین می برد . زیتون اعصاب را قوی می کند ، انسان را خوش اخلاق و غم و اندوه را برطرف می نماید . زیتون در طول عمر نافع ودر تولید سوخت بدن ارزش زیادی دارد . هر صد گرم آن ۲۳۴ کالری حرارت می دهد و از این جهت یک غذای نیروبخش است. این میوه برای مبتلایان به مرض قند وتنبلی کبد بسیار نافع است .چرب کردن موی سر با روغن زیتون کهنه برای جلوگیری از سفید شدن مو بسیار مفید است.

نوشته های مرتبط :

  1. آیا روغن زیتون می تواند اضافه وزن را از بین ببرد؟
  2. از ابتلا به سرطان هراسان هستید ؟ روغن زیتون بخورید
  3. کالری های موجود در روغن زیتون
  4. تاثیر روغن زیتون بر خشکی پوست
  5. ماسک اسفناج و روغن زیتون مفید برای شفافیت پوست
  6. هر آنچه لازم است درباره فواید روغن زیتون بدانیم
  7. تاثیر روغن زیتون برای پیشگیری از بیماریهای روده
  8. رابطه روغن زیتون و ناخن
  9. با فواید روغن زیتون آشنا شویم
  10. در خرید روغن زیتون به این نکات توجه کنید
  11. بررسی فواید زیتون سبز و زیتون سیاه
  12. اگر دوست دارید بیماری قلبی بگیرید ، باز این روغن را بخورید
  13. بررسی نوشابه های انرژی زا و ارزش غذایی آنها
  14. کدام روغن بهتر است؟ روغن آفتابگردان ، ذرت یا کانولا
  15. آشنایی با 6 روغن مخصوص تقویت مو
  16. 5 روغن مفید برای پاکسازی پوست
  17. اطلاعات کامل درباره خواص روغن سیاه دانه
  18. برای سلامتی مو و پوست خود از روغن هویج استفاده نمایید
  19. 6 مزایای استفاده از روغن بادام
  20. 6 مزیت روغن نعناع

YARPP

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا