Mihanpostپیشنهاد سردبیردسته‌بندی نشدهورزشی

نگاهی به مشکلات متعدد میزبانی جام جهانی ۲۰۱۴ در برزیل

به گزارش میهن پست – اگر تصور می‌کنید در فاصله یک روز تا شروع جام جهانی، شهر میزبان دیدار افتتاحیه حال و هوای جام گرفته، اشتباه می‌کنید چرا که در نگاه اول همه چیز در سائوپائولو عادی است و اتفاق ویژه‌ای برای بالا بردن تب آغاز جام صورت نگرفته است.
به نقل از ایسنا ، در شرایطی که خبرنگاران ایرانی انتظار داشتند با ورود به فرودگاه شهر سائوپائولو، تب آغاز جام جهانی را احساس کنند اما به غیر از یکی، دو بنر در فرودگاه همه چیز شرایط عادی دارد و خبری از تمهیدات ویژه برای ورود مهمانان دعوت شده از سوی فیفا نیست.

اگر از آن یکی، دو بنر کوچک که لوگوی جام جهانی روی آن نصب شده، فاکتور بگیرید دیگر اتفاق خاص دیگری نیفتاده و همه چیز در شرایط معمول آن است. شاید تنها ورود تماشاگران تیم‌ها به فرودگاه سائوپائولو با لباس تیم‌های کشورهای مختلف باعث شده که کمی حال و هوای این شهر بوی جام جهانی به خود بگیرد. به غیر از فرودگاه، خبرنگاران و عکاسان ایرانی در فاصله حدودا یک ساعته از فرودگاه تا هتل محل استقرارشان هم آثاری از تمهیدات ویژه برزیل برای آغاز جام جهانی ندیدند و تنها یکی از اسپانسرهای اصلی فیفا در تبلیغات خود، از اِلمان‌های فوتبال و جام جهانی استفاده کرده است.

البته این شرایط نامعمول باعث شد که برخی از خبرنگاران و عکاسان ایرانی بعد از حدود ۲۰ ساعت پرواز برای ورود به سالن اصلی فرودگاه دچار مشکل شوند و وسایل‌شان بعد از گذر از دستگاه ایکس ری مجوز ورود به سالن را پیدا کند. جالب اینکه این خبرنگاران دعوت‌نامه فیفا را هم در اختیار داشتند.

شاید یکی از دلایل اصلی بی توجهی‌ها به آغاز جام جهانی در شهر سائوپائو، اعتصاب‌ها و درگیری‌هایی است که در اعتراض به میزبانی جام جهانی در این شهر و چند شهر بزرگ دیگر برزیل اتفاق افتاده است. البته موافقان میزبانی برزیل هم می‌گویند، مخالفان اهداف سیاسی دارند و قصد دارند دیلما روسف، رییس جمهور برزیل را به چالش بکشند.

یکی دیگر از مشکلاتی که به نظر می‌رسد کار را برای خبرنگاران و توریست‌های خارجی در برزیل سخت کند، تک‌زبانه بودن اکثر مردم این کشور است. بسیاری از مردم این کشور در صحبت با زبان انگلیسی ناتوان هستند و برای این که بتوانند حرف تماشاگران و خبرنگاران خارجی را متوجه شوند از “گوگل ترنسلیت” استفاده می‌کنند!

ظاهرا به غیر از این مشکلات، باید وضعیت اینترنت و گرانی را هم به دیگر مشکلات میزبانی برزیل اضافه کرد. سرعت اینترنت هتل خبرنگاران ایرانی به قدری پایین است که اجازه ارسال یک فایل ساده را هم نمی‌دهد. گرانی هم از قبل قابل پیش‌بینی بود اما این که هتل محل استقرار خبرنگاران برای یک کتری آب جوش طلب پول کند به راحتی قابل هضم نیست و نشان از این دارد که برزیلی‌ها قصد دارند برای ساکت کردن مخالفان میزبانی جام‌جهانی از همه چیز پول در بیاورند!

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا