گوناگون

نگاه شما: جاده طالقان پس از 23 سال افتتاح می­شود؟

مهدی شاملو در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

ماهانه بیش از500 هزارگردشگراز طالقان دیدن می کنند که خرابی جاده کنونی با خطراتی برای مردم همراه است ولی به رغم اهمیت گردشگری طالقان، عزم جدی برای پایان دادن به ساخت این جاده در مسوولان دیده نمی شود.این منطقه از سوی مسئولان بارها منطقه نمونه گردشگری اعلام شده است و این مکنطقه را می توان قطب گردشگری سه استان تهران، البرز و قزوین عنوان کرد، که با وجود منابع طبیعی بکر و بی نظیر سالانه میلیونها  گردشگر را بخود جذب می کند.

 نبود یک جاده مناسب (و همچنین لوله کشی گاز) باعث رکود فعالیت های کشاورزی در این منطقه، روند مهاجرت تشدید شده و بسیاری از روستاهای طالقان به حالت متروکه درآمده است و با ساخت این جاده یک ساعت مسیر کوتاهتر می شود وخیلی از مردم طالقان که محل کارشان در ساوجبلاغ و کرج، تهران و قزوین می باشد می توانند در طالقان زندگی و تردد کنند. سد عظیم طالقان که مورد مصرف مردم تهران است، ظرف 4 سال ساخته شد و به بهره برداری رسید، اما راه هشتگرد به طالقان پس از 23 سال به بهره برداری نرسیده است!!

سال 1369 پروژه احداث جاده نوبنیاد طالقان – هشتگرد آغاز شد، مردم طالقان انتظار داشتند این جاده در سال 1372 به بهره برداری برسد، اما به دلایل نامعلوم و حرف و حدیث های مختلف این پروژه به تعویق افتاد. همچنین بنا بود، هم زمان با افتتاح سد طالقان راه 33 کیلومتری کردان(هشتگرد) به طالقان، که مسافت 150 کیلومتری تهران-طالقان را 40 کیلومتر کوتاه می کند، افتتاح شود و منطقه را از بن بست خارج کند، اما این اتفاق رخ نداد.

 در واقع 23 سال است که مردم صبور طالقان و گردشگران ورودی به این منطقه، پیشرفت میلی متری این راه را نظاره کرده اند و وعده وعید مسئولان مربوطه هیچ موقع جامه عمل به خود نپوشیده، لذا مردم طالقان یک سوال اساسی از مسوولان دارند، سوال این مردم این است که چرا راه هشتگرد به طالقان پس از 23 سال به بهره برداری نرسیده است؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا