گوناگون

نگاه مسئولین به آموزش و پروش از مصرفی به سرمایه گذاری تغییر کند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمهدی نصیری عصر جمعه در جمع مردم شهر خورموج با تبریک فرار رسیدن هفته معلم اظهار داشت:امروز تعلیم و تربیت دانش آموزان از دشوار ترین امور انسانی که نتیجه آن تربیت انسان مومن صالح و آگاه است.

وی افزود:آموزش و پرورش و معلم به پیروری از دین اسلام دنبال انسان های شایسته و حیات طیبه و پاک است وحیات انسان در گرو علم،عمل صالح ،تعلیم و تربیت و معلم شایسته است.

نصیری با اشاره به اینکه فضیلت مقام علم و معلم بر کسی پوشیده نیست تصریح کرد:ما اگر به دنبال راههای حفظ وحیثیت علم ، معلمی وآموزش وپورش  هستیم باید به دو نکته اساسی تکریم واحترام به معلمان جامعه و حرمت داری کتاب وقلم توجه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید مقام معلم ارج بگذاریم خاطر نشان کرد:اولین قدمی که باید در آموزش وپرورش برداشته شود این است که نگاه برنامه ریزان ومسئولین از مصرفی به یک نگاه سرمایه گذاری تغییر کند.

نصیری اضافه کرد:آموزش وپرورشی قوی است که مدیریت قوی و معلمان بدوم دغدغه و صاحب اندیشه باشد و توجه آحاده حقوق مادی ومعنوی از عوامل ایجاد انگیزه و خواسته آنها است.

وی ادامه داد:برخورداری یک جامعه از نیروی انسانی برگزیده از موثرترین عوامل توسعه جامعه است.

نصیری گفت:اگر خانواده ها نسبت به تربیت اخلاق بی تفاوت باشند معلم به تنهایی نمی تواند کاری کند مگر اینکه ارتباط دو طرفه باشد وتربیت باید از سنین پائین و در دامان پدر ومادر شروع شود.

وی با بیان اینکه همکاری این دو نهاد در یک برنامه واحد می تواند مثمر ثمر باشد بیان داشت:اقتصاد،صنعت وسیاست مدیون علم است .

نصیری افزود:همه دست اندر کاران مسائل ومشکلات آموزش وپرورش را مشکلات خودشان بدانند و با آنها تعامل داشته باشند تا بتوانند رسالت خود را به انجام برسانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا