گوناگون

نیازمند توسعه اخلاق قرآنی هستیم/ نقش بانوان به خاطر مسئولیت تربیتی در جامعه بسیار پررنگ است

به گزارش خبرگزاری مهر، معصومه آکاهی برگزیده سال 91 همایش بانوان قرآنی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نقش و جایگاه بانوان به خاطر نقش و مسئولیت تربیتی در جامعه بسیار پررنگ است و بانوان علاوه بر ایفای نقش مادری می‌توانند به عنوان یک معلم اثرگذار باشند.

وی عنوان کرد: تأثیربرگزاری این همایش‌ها دلگرم کننده است ولی تا زمانی که در یک محیط خاص و مخاطب خاص مطرح می‌شود نمی‌توان انتظار ایجاد الگو در جامعه را داشته باشیم. به نظر من برای اینکه این همایش‌ها جامعه و جوانان را مخاطب‌ قرار دهد در یک فضا و جامعه گسترده‌تری برگزار شود.

وی چشم‌انداز فعالیت‌های قرآنی را خوب ارزیابی کرد و افزود: فعالیت‌های گسترده‌ای در این عرصه در حال انجام است اما مهمتر از آن چیزی که باید نمود بیشتری پیدا کند گسترش رفتار و اخلاق در جامعه قرآنی است.

آکاهی به این نکته اشاره کرد که امروزه این فعالیت‌ها به سمت حرفه‌‌ای‌گری پیش می‌رود و از جذابیت‌های سنتی که در زمان قدیم وجود داشته فاصله گرفته است.

وی در پایان سخنانش گفت: نیاز امروز جامعه این است که بار معنوی این فعالیت‌ها گسترش یابد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد. امروزه توقع این است که حافظ قرآن بر کمیت و کیفیت خانواده و اطرافیان خود اثرگذار باشد تا بتوانند به عنوان یک جریان الگوساز در جامعه مطرح شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا