گوناگون

نیازهای بیماران صعب العلاج باید توسط استانداری پیگیری شود

81214350 5783685

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان، مسیح اله سلطانی در اولین جلسه کمیته بیماران صعب العلاج با موضوع گزارش و بررسی نیازها و مشکلات این بیماران افزود: تشکیل جلسات فصلی برای بررسی و رفع نیازهای بیماران صعب العلاج ضروری است و استانداری زنجان در راستای رفع مشکلات این بیماران تلاش می کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده توسط این انجمن گفت: انجمن بیماران کلیوی زنجان با انعقاد تفاهم نامه هایی با دانشگاه ها و آموزش و پرورش در راستای رفع نیازهای بیماران کلیوی درتلاش است.

محمدرضا طهماسبی ابراز کرد: برنامه های آموزشی و پیشگیری انجمن کلیوی زنجان در جهت مقابله با افزایش بیماران کلیوی، اجرا می شود.

وی تصریح کرد: موسسات خیریه به ویژه این انجمن در جبران و تامین بخش عظیمی از نیازهای درمانی و اجتماعی بیماران، توانمند هستند.

طهماسبی تاکید کرد: خانواده های بیماران کلیوی بد سرپرست و معتاد به صورت مقطعی توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی حمایت می شوند و دفترچه خاص برای بیماران مراقبتی و دارای پرونده در انجمن های خیریه، صادر شود.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به رعایت حال بیماران کلیوی اشاره کرد و گفت: بیماران کلیوی در بخش های کلینیکی و پاراکلینیکی مراکز درمانی، خارج از نوبت پذیرش می شوند.

کارشناس مسوول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی زنجان نیز گفت: مجوز پیوند کلیه در زنجان اخذ شده و با پایان دوره آموزش یکی از پزشکان نفرولوژ، پیوند کلیه در زنجان انجام می شود و این دانشگاه با همکاری انجمن کلیوی زنجان، در تمام شهرستان های تابعه استان، اقدام به راه اندازی مراکز دیالیز کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان نیز در ادامه اولین جلسه کمیته بیماران صعب العلاج با اشاره به بازنگری برنامه های قبلی و تاکید به جمع بندی دقیق آماری به تفکیک نوع بیماری، گفت: دفترچه رایگان به گروه هدف با مراجعه مستقیم افراد با خانواده به بیمه سلامت، صادر می شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان زنجان برای کمک به بیماران دیالیزی اعلام آمادگی کرد و گفت: این سازمان می تواند به خانواده های دیالیزی بالای 66 درصد از کارافتادگی، بر اساس گواهی پزشک و معرفی انجمن کلیوی، پرونده تشکیل داده و مستمری بپردازد.

معاون بهداشت و توانبخشی جمعیت هلال احمر نیز گفت: جمعیت هلال احمر با استفاده ازاعضاء سازمان داوطلبان و جوانان در برگزاری همایش ها، جذب مشارکت های مردمی، اطلاع رسانی ها و بازتوانی بیماران تلاش می کند.

596/7325

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا