گوناگون

نیروی دریایی به دو عنصر نیروی انسانی کار آمد و تجهیزات پشرفته مجهز است/ نیروی دریایی مقتدرانه از منافع نظام اسلامی ایران دفاع می کند

به گزارش خبرنگار مهر، دریادار دوم عرشه افشین رضایی حداد عصر چهارشنبه در نشست نیروی دریایی استان افزود: این نیرو نقش بسیار بزرگی در حفاظت از مرزهای کشور دارد.

وی اظهارداشت: استراتژی و ماموریت نیروی دریایی برابر فرامین مقام معظم رهبری بسیار گسترده و وسیع است.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان گفت: هم اکنون نیروی دریایی از محدوده آب های خلیج فارس و دریای عمان خارج شده است چرا که منافع جمهوری اسلامی ایران در دور دست هم وجود دارد.

وی افزود: بهترین نیروی که می تواند از این منافع بصورت کاملا مشروع و تعریف شده در نظام بین المللی دفاع کند، نیروی دریایی است.

رضایی حداد  اظهارداشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران هم اکنون در  عمق آب های اقیانوس هند در حال انجام ماموریت است،

وی اذعان داشت: این نیرو کار پشتیبانی از  یگان های تجاری کشور انجام می دهد تا هیچ گونه خللی در رفت و آمد  کشتی ها ایجاد نشود.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان گفت: همچنین حضور ایران در سایر اقیانوس ها نیز نشان از اقتدار  و توان نظام جمهوری اسلامی را می دهد بنابراین این نظام  هرجا که لازم باشد می تواند از منافع خود دفاع کند.

وی افزود: به واسطه سیاست های که استکبار جهانی به دنبال آن است تا به منافع نامشروع خود برسد،  ناامنی هایی هم در قالب ” دزدان دریایی” در دریا ایجاد کرده است.

رضایی حداد اذعان داشت: دزدان دریایی هم اکنون ناامنی هایی  در اقیانوس هند و خلیج عدن ایجاد کرده اند.

وی افزود:  کشتی ها و ناوگروه های نیروی دریایی با هدف دفاع از حملاتی که ممکن است بر علیه کشتی هایی که متعلق به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند از سوی دزدان دریایی انجام شود، در این منطقه مستقر شده اند. 

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان گفت: ناوگروه های نیروی دریای آنقدر توانمند و قدرتمند هستند که همزمان اگر بر علیه سایر کشتی که در این منطقه تردد داشته و خطری آنان را تهدید کند بتواند پشتیبانی لازم را  انجام دهند.

وی تصریح کرد: تعداد انگشت شماری نیرو از کشورهای مختلف در این محدوده مستقر  هستند.

نیروی دریایی یک سازمان منسجم و یکپارچه است

رضایی حداد از استقرار سه مرکز  مهم از قبیل منطقه چهارم دریایی در بندر انزلی، مرکز  آموزش تخصص های دریایی در رشت و آموزش تفنگداران در منجیل اشاره کرد و گفت: نیروی دریایی یک سازمان منسجم و یکپارچه است.

وی در ادامه با بیان اینکه نیروی دریایی به دو عنصر  نیروی انسانی کار آمد  و تجهیزات پیشرفته نیاز جدی دارد، افزود: در زمان طاغوت آموزش های دانشجویی این نیرو کاملا در خارج از کشور انجام می شد.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان به آموزش های درجه داری اشاره کرد و اذعان داشت:  در این حوزه نیز آموزش های اولیه در ایران و آموزش های تخصصی در خارج از کشور صورت می گرفت.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با فرمان معمار کبیر انقلاب اسلامی دانشگاه حضرت امام خمینی ( رحمت الله علیه ) در نوشهر تاسیس شد. 

رضایی حداد بیان داشت: دانشجویان امروز آموزش های به روز، تخصصی و در عین حال مطابق با فرهنگ ایرانی – اسلامی ، سلحشوری و دین باوری را در این دانشگاه فرا می گیرند.

وی گفت:  دشمن در هشت سال دفاع مقدس روی کاغذ به این نتیجه رسید  که می تواند بر علیه نیروی های مسلح  نظام اسلامی وارد عمل شود.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان گفت: رزمندگان اسلام با اتکا به رهبری، ایمان، استقامت، مقاومت و وحدت تمام معادلات دشمن را به هم ریخته و پیروز میدان شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه افزون بر سه هزار و 500 شهید گیلانی از ارتش جمهوری اسلامی بوده است، افزود: همگان باید ادامه دهنده راه شهیدان باشند.

رضایی حداد  با اشاره به اینکه یکی از دستاوردهای بزرگ دوران دفاع مقدس را دمیدن روحیه خودباوری و خودکفایی در کالبد نیروهای مسلح است، اذعان داشت: هر سازمانی برای پویایی خود و اینکه بتواند همچنان زنده باشد  باید طرح های درازمدت و  استراتژی بلند مدت داشته باشد.

وی تصریح کرد:  نیروی دریایی هم به واسطه اینکه یک نیروی راهبردی است باید بتواند در سطح کلان ماموریت های انجام دهد و خارج از یک محدوده کوچک قرار گیرد.

الحاق دو ناوشکن موج (2) و (3) به ناوگان نیروی دریایی

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان  در خصوص الحاق دو ناوشکن موج دو و سه به ناوگان نیروی دریایی اشاره کرد و گفت: موج دو و سه که به ناوشکن های جمهوری اسلامی ایران (دماوند ) معروف  هستند  در دریای خزر  و ناوشکن جمهوری اسلامی ایران ( سهند) در منطقه یکم در جنوب در حال ساخت است.

وی افزود:  هر دو این شناورها این امکان را پیدا کرده اند  که بتوانند توانمندتر  و فعال تر در دریا حضور پیدا کنند.

رضایی حداد با یادآوری اینکه دریای خزر به سرعت مواج می شود، اظهارداشت: شناورهای که در حال حاضر در اختیار داریم در هر صورت البته در بعضی شرایط با سختی بسیار زیاد ماموریت های خودشان را انجام می دهند. 

وی بیان داشت:  در دریای مواج کارایی نفرات کم  و دقت تجهیزات پائین می آید بنابراین با ساخت ناوشکن دماوند  توان ماندگاری نیروی دریایی به شکل محسوسی در دریا افزایش پیدا می کند.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان با بیان اینکه ناوشکن دماوند توانایی حمل بالگرد را دارد، گفت:در حال حاضر بالگردهای نیروی دریایی که در ساحل مستقر هستند به دریا منتقل و از طریق دریا ماموریت های خودشان انجام می دهند.

وی افزود: مهمترین ماموریت های قابل توجه شان کمک رسانی به کشتی ها ، تجسس و نجات است.

رضایی حداد اظهارداشت:  وقتی این ناوشکن با این تجهیزات در دریا حاضر می شود  توان تجسس و نجات نیرو به شکل قابل ملاحظه ای افزایش پیدا می کند.

وی تصریح کرد:  عمل در شرایط بحرانی و همینطور پایش مسائل زیست محیطی را خیلی بهتر از گذشته انجام خواهند داد.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان با بیان اینکه دریای خزر دریایی بسته است، گفت: خزر  بزرگترین دریاچه جهان است اگر مسائل زیست محیطی در این دریا رعایت نشود به راحتی آلوده خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر یکی از وظایف مهم نیروی دریایی پایش مسائل زیست محیطی دریای خزر است.

پایش مسائل زیست محیطی دریای خزر از وظایف مهم نیروی دریایی است

رضایی حداد  اظهارداشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی از نیروی دریای به عنوان نیروی راهبردی نام برده اند که این توصیف در حقیقت افتخاری بزرگ برای نیروی دریایی است.

وی گفت: هرکشوری بتواند توانمندی و حاکمیت خود را در محدوده تعریف شده خود به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذراند باید در هر زمینه ای دارای اقتدار باشد.

فرمانده ناوگان شمال و فرمانده ارشد نظامی آجا در استان گیلان  اقتدار نظامی را بسیار مهم دانست وافزود: کشور ایران به هیج وجه ستیزه جو و به فکر منافع سایر کشورها نبوده و همیشه در رفتار و عمل نشان داده که همواره به دنبال برقراری صلح و احترام متقابل است اما جائیکه لازم باشد بدون کوچک ترین شک و تردیدی به بهترین شکل ممکن با اقتدار کامل از خود دفاع می کند.

وی اذعان داشت: در حال حاضر این موضوع در دستور کار  نیروی دریایی و تمامی نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران است.

رضایی حداد اظهارداشت: نیروهای مسلح نظامی اسلامی خود را به گونه ای آماده کرده اند که مقابل هر حمله ای و با هر توانی بتوانند عکس العمل مناسبی داشته باشند.

وی یادآورشد: این نیرو توانای هایی لازم را به دست آورده و می تواند در هرجائیکه لازم باشد از منافع کشور مقتدرانه دفاع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا