گوناگون

پنجمین همایش "باران غدیر" با حضور اندیشمندان غیر مسلمان در مشهد برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، جواد رفائی بعدازظهر چهارشنبه در نشست خبری پنجمین همایش باران غدیر  در محل حوزه هنری خراسان رضوی ابراز کرد: پنجمین همایش باران غدیر هم زمان با شیراز در مشهد برگزار می‌شود.

وی به شرکت اندیشمندان و اساتید غیر مسلمان در پنجمین همایش باران غدیر  اشاره کرد و افزود: هیئتی متشکل از شاعران، اندیشمندان و اساتید غیر مسلمان از کشورهای هند، پاکستان، لبنان و تاجیکستان 17 مهرماه  به مشهد می‌آیند و در این همایش شرکت می کنند.

رفائی ابراز کرد: این شاعران و اندیشمندان، غیرمسلمان و غیرشیعه هستند اما در خصوص واقعه غدیر و امام علی (ع) شعر سروده‌اند.

شرکت مهمانان خارجی در محافل شادی شهروندان مشهدی

رئیس حوزه هنری خراسان رضوی با بیان اینکه این همایش با همکاری رایزن ‌های فرهنگی کشورهای مختلف انجام می‌شود، عنوان کرد: آنها اساتید نخبه غیرمسلمان را شناسایی کرده و برای دعوت در این همایش به ما معرفی می‌کنند.

وی به برخی از مهمانان خارجی این همایش اشاره کرد و گفت:  لیندا غدار و جورج شکور از لبنان، دارا تجتو و رحمت نذری از تاجیکستان، احسان اکبر و اعجاز علی رحمان از پاکستان و متین صدیقی از  کشور هند جزو اساتید و شاعران خارجی و غیر مسلمان این همایش بزرگ خواهند بود.

رفائی ادامه داد: حضور نزدیک اندیشمندان و شاعران خارجی و غیرمسلمان در محافل شادی و بین شهروندان مشهدی از مهم‌ ترین ویژگی بارز برگزاری این همایش در خراسان رضوی نسبت به سایر استان ها است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین همایش شعرخوانی در راستای همایش غدیر با حضور مدیران و مسئولان فرهنگی خراسان رضوی، مهمانان خارجی، شاعران مطرحی چون شفق، علیرضا قزوه و کاظم خلجی  و فرهیختگان و طلاب غیرایرانی فردا ساعت 12 و 30 دقیقه در تالار نور مشهد برگزار می‌شود.

دیدار اندیشمندان غیر مسلمان با امام جمعه مشهد

حجت ‌الاسلام سعید آخوندی معاون فرهنگی اجتماعی اداره ‌کل اوقاف خراسان رضوی نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این همایش در سه مرحله برنامه ریزی شده است، گفت: این مهمانان فردا در نشستی با فرهیختگان و مدیران فرهنگی استان اشعار خود را که در وصف حضرت علی (ع) می‌خوانند.

وی ابراز کرد: شاعران غیرمسلمانان خارجی ظهر جمعه پس از نماز در حرم مطهر اما رضا(ع)  با امام جمعه مشهد آیت‌الله علم‌الهدی دیدار و گفتگو خواهند داشت.

حجت ‌الاسلام آخوندی افزود: در مرحله آخر این شاهران و اندیشمندان نخبه در جلسه‌ای تخصصی با طلاب غیرایرانی جامعة المصطفی شرکت خواهند کرد.

وی افزود: همچنین این مهمانان خارجی در مساجد و حسینیه‌ها و برخی آرامگاه‌ها در جلسات شادی و سرور شهروندان مشهدی حضور یافته و برخی از اشعار خود را نیز در آنجا می‌خوانند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا