گوناگون

نیکوکاران با احداث بیمارستان های زنجیره ای یاد و نام مرحوم نمازی را زنده نگه دارند

81179340 5722224

به گزارش خبرنگار ایرنا ، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در این آیین که با حضور اندیشمندان و اصحاب فرهنگ و جمعی از نیکوکاران استان فارس انجام شد افزود: برای ادای دین به مرحوم نمازی همه افرادی که توانایی دارند در بنیاد خیریه نمازی شرکت کنند .

قاضی زاده هاشمی افزود : اولین خیر دنیای اسلام حضرت خدیجه (س) بودند ، کار خیر ماندگارترین یادگار انسان پس از مرگش است و خوشا به حال مرحوم نمازی که با احداث بیمارستان نمازی در شیراز ، اقدام بزرگی در عرصه سلامت نمود.

وزیر بهداشت با تصریح اینکه در زندگی فردی، پیشرفت های علمی، مسوولیت های بالا و مکنت و ثروت فراوان، هیچ یک انسان را آرام نمی کند، گفت: تنها کار خیر است که به انسان آرامش می بخشد، در هر مرتبه اجتماعی که قرار داشته باشیم، آن روزی که یک کار خیر هرچند کوچک انجام می دهیم، در آرامش قرار خواهیم داشت.

هاشمی با ادای احترام به شخصیت والا و اقدامات تاثیرگذار مرحوم محمد نمازی، تصریح کرد: لقمه و پول محمد نمازی به حتم حلال بوده که تا امروز اثر اقدامات وی همچنان باقی مانده و برای همیشه هم ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: اگر پول و لقمه حلال نبود نمازی موفق نمی شد، این به عرضه و پول من و هیچ کس دیگر ربطی ندارد، هنر ما این است که افتخار پیدا می کنیم که به نام نمازی کار این خیر را تکثیر کنیم.

وزیر بهداشت به آغاز فعالیت بنیاد خیریه نمازی اشاره و اضافه کرد: این حق مرحوم نمازی است که آثار خیر او ادامه یابد و امیدواریم در آینده شاهد بیمارستان های نمازی زنجیره ای در استان فارس و شیراز باشیم.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه مردم فارس و شیراز به فعالیت های خیر و اعمال نیکوکارانه شهره بوده و هستند، گفت: صدها سال قبل از مرحوم نمازی، سعدی از همین شهر و از شیراز با شعر بنی آدم اعضای یک پیکرند، همه را به خیر و نیکی دعوت کرده و تاکید داشته که؛ تو کز محنت دیگران بی غمی نشاید که نامت نهند آدمی.

وزیر بهداشت و درمان همچنین جهل را بدترین و شوم ترین پدیده دنیای بشریت برشمرد و با بیان اینکه جهل در همیشه تاریخ بوده و هست، بعثت پیامبر اسلام را برای دعوت مردم به مکارم اخلاقی برشمرد و خاطرنشان کرد: در دنیای آن روز جاهلیت، قدرت های بزرگ ایران و روم هم در جهان بود اما پیامبر(ص) نفرمود برای مبارزه با این قدرت ها مبعوث شد، بلکه فرمود برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده است.

وزیر بهداشت گفت : در زندگی شخصی سراب های زیادی مانند ثروت وجود دارد و هیچ چیز انسان را آرام نمی کند مگر اینکه کار خیری برای دیگران انجام دهد.

هاشمی بیان کرد : افرادی که در بنیاد خیریه نمازی مشارکت می کنند بی تردید موفق هستند و خداوند آنها را یاری می دهد و امیدواریم در آینده شاهد بیمارستان های زنجیره ای نمازی در فارس باشیم و حق مرحوم نمازی هم همین است .

وی در پایان با ادای احترام به کسانیکه جان خود را برای پایداری مملکت وقف کردند ،از تمامی افرادی که توانایی دارند ، خواست که در این بنیاد خیریه بیمارستان نمازی شرکت کنند.ک/2

677/ 667

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبير
mail32 newsroom@irna.ir

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا